Krypta po drodze do Skulldust
Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Żadna z propozycji podanych przez wikipedię nie pasuje tutaj, więc pewnie dowiemy się dopiero po rozszyfrowaniu...
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Udało mi się dzięki za podpowiedzi
Komnata 13
napis:
podpowiedź:
Komnata 14
napis:
Podpowiedzi:
Komnata 15
tabliczka
Podpowiedź
Moja nota
Mam nadzieję, że nie powiedziałem za dużo - jeśli tak, dajcie znać (a wtedy zmienię/ wykasuję).
Komnata 13
Kod: Zaznacz cały
Komnata 13
Wyjścia: brak
Stoisz w sporym pomieszczeniu o ścianach i suficie pokrytych jakimiś zwariowanymi malunkami. Momentami psychodeliczne, ale przede wszystkim odrażające i zniekształcające przedstawianych ludzi i zwierzęta.
Kod: Zaznacz cały
"kunstbar.swf 2:45 - 3:02"
Spoiler:
Kod: Zaznacz cały
Komnata 14
Wyjścia: brak
Ściany są zielone, pokryte falistymi liniami; jakby ktoś biegał wzdłuż ścian ciągnąc za sobą pędzel. Wzór zdaje się lekko drgać; różnice w ruchu między kolejnymi smugami powodują, że uwidacznia się jakiś napis.
Kod: Zaznacz cały
" ... głupców? "
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Kod: Zaznacz cały
Komnata 15
Wyjścia: brak
To wyjątkowo skromnie wyposażone pomieszczenie. Pięć na pięc metrów; szare ściany i jedna tabliczka na ścianie.
Kod: Zaznacz cały
"Kwiat na mapie?"
Spoiler:
Spoiler:
Mam nadzieję, że nie powiedziałem za dużo - jeśli tak, dajcie znać (a wtedy zmienię/ wykasuję).
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Od prawie dwóch godzin z moją lepszą połówką próbujemy rozgryźć magiczne liczby ostatniej (znanej) komnaty. Nic nam nie przychodzi do głowy.
1)
Próbowaliśmy wykorzystać deszyfrację Cezarem, włącznie ze zmiennym kluczem (klucz zmienny w postaci K_(i+1)=K_(i) +/- 1, czyli bardzo ograniczony zestaw)
2)
Próbowałem też zamienić liczby na konkretny czas (y d hs) zakładając że przedstawiają godziny lub sekundy. Też żadnego wzorca.
3)
Można wykreślić najczęściej występujące cyfry (4 i 6). Otrzyma się wtedy ciąg:
9, 1, 9, ?, 17, 39, 171
Ale on też niczego nie przypomina
Jakich wy próbowaliście metod?
1)
Próbowaliśmy wykorzystać deszyfrację Cezarem, włącznie ze zmiennym kluczem (klucz zmienny w postaci K_(i+1)=K_(i) +/- 1, czyli bardzo ograniczony zestaw)
2)
Próbowałem też zamienić liczby na konkretny czas (y d hs) zakładając że przedstawiają godziny lub sekundy. Też żadnego wzorca.
3)
Można wykreślić najczęściej występujące cyfry (4 i 6). Otrzyma się wtedy ciąg:
9, 1, 9, ?, 17, 39, 171
Ale on też niczego nie przypomina
Jakich wy próbowaliście metod?
Ostatnio zmieniony śr sie 31, 2016 22:20 przez einstein13, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Trochę brak pomysłów. Próbowałem sumować cyfry w grupach, liczyć ich ilość. Nie wiem jak to ugryźć.
Ostatnio zmieniony śr sie 31, 2016 22:44 przez shanner, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
zapomniałem jeszcze dodać kilku:
4) h jako wysokość dźwięku, ale nic z tego, bo 69Hz to C#
Do innych skal (platońska? czy jakoś tak) nie dotarłem. (Ale też nie spodziewam się dobrych rezultatów)
5) H jako kwaternion. Wymagania: 4 liczby rzeczywiste na jeden kwaternion. Mamy 7 liczb, co się nie dzieli przez 4 :/
6) W mapach morskich "h" oznacza "Hard" o dnie (chyba na pierwszej mapie w googlach takie oznaczenie było w legendzie). Niestety co dalej cyfry miały znaczyć? Nie wiem. Stąd szyfr cezara w pkt 1.
4) h jako wysokość dźwięku, ale nic z tego, bo 69Hz to C#
Do innych skal (platońska? czy jakoś tak) nie dotarłem. (Ale też nie spodziewam się dobrych rezultatów)
5) H jako kwaternion. Wymagania: 4 liczby rzeczywiste na jeden kwaternion. Mamy 7 liczb, co się nie dzieli przez 4 :/
6) W mapach morskich "h" oznacza "Hard" o dnie (chyba na pierwszej mapie w googlach takie oznaczenie było w legendzie). Niestety co dalej cyfry miały znaczyć? Nie wiem. Stąd szyfr cezara w pkt 1.
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Trochę notatek. Może ktoś coś w nich zauważy
Kod: Zaznacz cały
h:69,444144,966,6666,14447,6639,4441471
2 6 3 4 5 4 7
15 21 21 24 20 24 25
i poniżej zamiana na alfabet według dwóch kluczy: a - 1, b - 2... lub a - 1 ą - 2...
b f c d e c g
ą d b c ć b e
n u u x t x z
j ó ó s o s t
Ostatnio zmieniony czw wrz 01, 2016 15:07 przez shanner, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Krypta po drodze do Skulldust
luźne spostrzeżenia:
-mamy tu wyraźny podział na dwie grupy cyfr: 1,4,7 oraz 3,6,9.
-łatwo zauważyć, że odstęp pomiędzy kolejnymi cyframi w grupie wynosi 3.
Co to znaczy nie mam zielonego pojęcia
Tak w ogóle te liczby wyglądają jakoś znajomo, ale nie jestem pewien skąd...
-mamy tu wyraźny podział na dwie grupy cyfr: 1,4,7 oraz 3,6,9.
-łatwo zauważyć, że odstęp pomiędzy kolejnymi cyframi w grupie wynosi 3.
Co to znaczy nie mam zielonego pojęcia
Tak w ogóle te liczby wyglądają jakoś znajomo, ale nie jestem pewien skąd...
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Takie trzy grosze do tego "h". Czasem w mapach, jak na szachownicy, jedna współrzędna opisywana jest za pomocą liter, a druga - liczb. Wydaje mi się jednak, że to nie ma sensu, bo jest tylko jedna litera i mnóstwo cyfr, które nie wyglądają na jakiekolwiek współrzędne
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Jeśli jest jakieś rozwiązanie, to musi ono bazować na czymś ogólnym lub trwałym. Za 10 lat trzeba móc rozwiązać tę zagadkę równie dobrze jak dziś.
Trwałość może zacząć się rok temu lub wcześniej (nie później). Czyli nie można opierać rozwiązania o najnowszy model IPhona czy system operacyjny sprzed 2 miesięcy (abstrakcyjne przykłady!).
Co do wspomnienia z "h" na mapie: zazwyczaj to są duże litery ("H" a nie "h"), a nawet jeśli, to zważywszy na powyższe, jaka mapa miałaby to odkryć? Całego świata? Która (mogą mieć różne oznacznia). A może mapa otchłani? Jest jakaś ze współrzędnymi? (na pewno nie moja, bo powstawały dużo później )
Trwałość może zacząć się rok temu lub wcześniej (nie później). Czyli nie można opierać rozwiązania o najnowszy model IPhona czy system operacyjny sprzed 2 miesięcy (abstrakcyjne przykłady!).
Co do wspomnienia z "h" na mapie: zazwyczaj to są duże litery ("H" a nie "h"), a nawet jeśli, to zważywszy na powyższe, jaka mapa miałaby to odkryć? Całego świata? Która (mogą mieć różne oznacznia). A może mapa otchłani? Jest jakaś ze współrzędnymi? (na pewno nie moja, bo powstawały dużo później )
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Wpisując lokalizację (współrzędne) w mapy Google'a dostajesz jakiś wynik, jednak wpisując jawnie sekwencję po pierwsze nie wiadomo jak podzielić na długość i szerokość po drugie nie wiadomo co odpowiada stopniom, minutom itd... No i nawet podzielona mniej więcej w połowie (15 i 16 znaków na przykład) ta sekwencja jest za długa, żeby dawała jakieś konkretne rezultaty (3 znaki na stopnie, dwa na minuty, dwa na sekundy i ew. dwa po przecinku to razem 9 znaków - zostaje jeszcze sześc, siedem zbędnych)
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Ja bym rozłożył te liczby na następujące kawałki:
44, 41, 47, 1 - to jedna grupa.
66, 69, 39, 9- to druga grupa.
Zakladając, że każda z tych liczb odpowiada jednej cyfrze, daje to 17 znaków (nie wróży to najlepiej)
Spróbuję teraz to jakoś dopasować...
44, 41, 47, 1 - to jedna grupa.
66, 69, 39, 9- to druga grupa.
Zakladając, że każda z tych liczb odpowiada jednej cyfrze, daje to 17 znaków (nie wróży to najlepiej)
Spróbuję teraz to jakoś dopasować...
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Bawiłem się z Gematrią i jej grecką odpowiedniczką Izopsefią i na razie brak wyników. Dla chcących bawić sie dalej tu jest kalkulator: http://www.numberman.net/Greek_Gem_Calculator.html
Dla zainteresowanych czym są te tajemnicze słowa:
Gematria jak i Izopsefia polegają na przypisywaniu odpowiednim literom alfabetu odpowiednich liczb po czym sumowaniu ich - w ten sposób otrzymujemy całe wyrazy. Jedna od drugiej różni się alfabetami. Gematria - hebrajski, Izopsefia - grecki. Najpopularniejszym chyba przykładem jest przypisanie Neronowi liczby bestii (666 lub 616)
za Wikipedią:
Dla zainteresowanych czym są te tajemnicze słowa:
Gematria jak i Izopsefia polegają na przypisywaniu odpowiednim literom alfabetu odpowiednich liczb po czym sumowaniu ich - w ten sposób otrzymujemy całe wyrazy. Jedna od drugiej różni się alfabetami. Gematria - hebrajski, Izopsefia - grecki. Najpopularniejszym chyba przykładem jest przypisanie Neronowi liczby bestii (666 lub 616)
za Wikipedią:
"Neron Caesar" w transliteracji z greki, napisany po hebrajsku נרון קסר (wym. neron kesar), zawiera spółgłoski rdzenne NRWN QSR. Odpowiednie litery hebrajskiego alfabetu wyrażają liczby według Gematrii:
N - 50
R - 200
W(O)-6
N - 50
Q - 100
S - 60
R - 200
suma: 666
Ostatnio zmieniony czw wrz 01, 2016 14:35 przez shanner, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Ciekawe podejście, ale moim zdaniem trochę przekombinowane
Wszystkie zagadki, z którymi mieliśmy do czynienia, były podane niemalże wprost, lub zaszyfrowane w bardzo prosty sposób (prosty Cezar, Morse).
Wszystkie zagadki, z którymi mieliśmy do czynienia, były podane niemalże wprost, lub zaszyfrowane w bardzo prosty sposób (prosty Cezar, Morse).
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Niezależnie od "przekombinowania" lepiej odrzucić wszystkie metody. Zawsze to odkrycie metody "jak nierozszyfrować wiadomości"
Zastanawiam się nad przerobieniem liczb na 0 i 1 (są dwie grupy) i sprawdzenie co wtedy. Ale dopiero, jak wrócę z pracy
Zastanawiam się nad przerobieniem liczb na 0 i 1 (są dwie grupy) i sprawdzenie co wtedy. Ale dopiero, jak wrócę z pracy
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
I jeszcze moje trzy grosze:
Słusznie zauważył Slashu, że liczby składają się z 3 cyfr: 1,4,7 LUB 3,6,9. Zamiana na 0 i 1 odpowiednio (dwie wersje) daje:
Co narzuca pewne uproszczenie (usuwamy duplikaty):
Chwilę zamiany na "nasz" system:
Ewentualnie, jeśli chcemy "dobić" do 8 bitów w komputerze zerem:
Co też można zamienić na znaki w ASCII:
Słusznie zauważył Slashu, że liczby składają się z 3 cyfr: 1,4,7 LUB 3,6,9. Zamiana na 0 i 1 odpowiednio (dwie wersje) daje:
Kod: Zaznacz cały
00,111111,000,0000,11111,0000,1111111
11,000000,111,1111,00000,1111,0000000
Kod: Zaznacz cały
0100101
1011010
Kod: Zaznacz cały
37
90
Kod: Zaznacz cały
74
180
Kod: Zaznacz cały
% lub J
z lub Coś bliżej nieokreślonego :P