No to się trochę ponaprzykrzam...
1.Rzeczywiście, jak ktoś już napisał, w tutorialu Lothara,
gdy mówi on o prompcie, uzywa formatu mana(mn) jakby
pisal naglowki funkcji w C :), ofcoz przydalaby sie spacja
przed nawiasem lewym : )
2.Tutorialu ciąg dalszy:
"Dobra teraz już wiesz gdzie kto jest lub gdzie kogo nie ma .
Tu winno nie być spacji przed kropką.
3.No i zaszedlem ja panie na Arene, sztylet w dloni dzierzac i rozgladam sie, a tam, panie :
Patrzysz na zachód.
Rys jest tuż-tuż.
Otoz Rys jest bez
Ś, winien być
Ryś
Zasadniczo niedzwiedz na arenie też nie ma
ź
Szlag trafił polskie litery we wszystkich opisach mobów wyświetlanych w "rozejrzyj"
Diagnozujac problem na kukle widze, ze dostajemy rowniez kondycje bez polskich liter:
Kukla jest w znakomitej kondycji!
Rowniez kontra kukla zwraca nam "Jesteś niewiele gorszy niż Kukla",
co pozwala sadzic, ze w jakis posob funkcja zwracajaca string z nazwa moba do wyswietlenia w wyniku komendy nie zawsze zwraca uwagę na strone kodowa. Ja mam ustawiona cp4, a problem wystepuje bez wzgledu na ustawienie. Co ciekawe, podczas walki widzimy:
"Kukly uderzenie nacina Ciebie!" [bez polskiej litery ł]
ale również
"Twoje >-KRYTYCZNE-< dziabnięcie szarpie kukłę." [z polską literą ł]
(oj jaki jestem dzielny, strasznie mocno ją dziabnąłem ;-)
4. Literowki w Tutorialu Lothara, partia wypowiadana po pierwszym uzyciu "kontra":
"Czyli dowiedziałeś się, że walcząc z kukłą mażesz napotkać pewne problemy.(...) masz miecz lub sztylet, a kukła nie. (!!) (...) Walka przebiga automatycznie, (...) "Jeśli znasz już jakis czar możesz go wykorzsytać w walce, (...)
Coz moge rzec... mażesz -> możesz, jakis -> jakiś, wykorzsytać -> wykorzystać. A teraz tzw niespójność koncepcyjna ... co do tego miecza, co go niby kukła nie ma.
"Proszę o dowód rzeczowy numer 142857"
Na salę wchodzi woźny sądowy, przynoszący następujący cytat:
Patrzysz uważnie na kukłę
Kukła jest niezbyt skomplikowanym układem lin i ciężarów połączonych
z atrapą miecza oraz tarczą. W zależności od uderzeń maszyna odpowiada
tym samym.
Myślę, że w świetle tych faktów, Lothar nie może powiedzieć:
"masz miecz lub sztylet, a kukła nie",
może najwyżej powiedzieć:
"masz miecz lub sztylet, a kukła ma tylko atrapę"
gdyż atrapa miecza też jest mieczem, tylko że sztucznym []-]
5.Literówka w imieniu postaci.
List otwarty:
TO:Weq, Abyss Creator.
SUBJECT:Once again about nick.
Szanowny Panie!
Z Przyjemnością zawiadamiam, że mam niesamowity zaszczyt zgłosić Panu,
po raz _sam_nie_wiem_który_ pewien problem występujący w Otchłani.
Otóż Pański program twierdzi, mówiąc do mnie:
"Nazywasz się SEwer".
Muszę nadmienić, że jest to absolutna nieprawda, ponieważ, o ile wiem, nazywam się sEwer i nic w tej kwestii od dość długiego czasu nie uległo zmianie. Istotą błędu jest fakt, iż z niewiadomych mi powodów Pański program zamienia pierwszą literę nicka na dużą. Proszę oto o skorygowanie tego błędu, a przez to umożliwienie użytkownikowi stosowanie własnego imienia postaci.
Z przykrością muszę zauważyć, że powtarzalność tego błędu jest dość duża, mianowicie pojawia sie on odkąd zacząłem używać Pańskiego programu i mimo wielu requestow błąd ów nie został usunięty...
pozwala mi to podjąć przypuszczenia, że ignoruje Pan mój głos w tej sprawie... jako taki fakt ów wydaje mi się słusznym powodem do zarzucenia używania Pańskiego programu do czasu usunięcia tej niedogodności. Proszę o ustosunkowanie się do mojego pisma.
Z poważaniem
sEwer
No Weq... weź wyluzuj, zaremuj jedną funkcję, tą co tam w "dane" parsuje imię i jak ktoś będzie chciał mieć imię z dużej to se tak wpisze, nie?
6.Literowka w pomocy do qbzz
Opcja włącza ostrzegawcze plumknięcie, jeśli pojawia się na ekrani tekst
questowy.(...)
Na tą wersję to tyle, jak da się podać swoje imię i nie będzie powiększać się pierwsza litera, znajdę więcej smacznych literówek : ) [tak, to jest szantaż ;-P]
Pozdrawiam.
sEwer