Bledy

Błędy znalezione w wersjach 1.2

Moderator: dEmoraliZator

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Post autor: Weq » sob sty 29, 2005 3:17

vikki_87 pisze: udalo sie mimo ze mam 30 punktow tylko w tej umi, ale many nie ubylo..
Poprawione
vikki_87 pisze: mialem nadzieje ze jednak cos sie juz uda kupic w sklepiku u brata kleryka
Dodamy, dodamy...
vikki_87 pisze: a tu przykra niespodzianka.... Nie bylo zadnych strzal na ziemi po walce.. zadnych! i to nie jeden raz.... wrecz ani razu nie udalo sie podniesc strzal
To znaczy - nie było strzał czy były a nie udało się podnieść?
Poza tym trochę zmieniłem pozostawianie strzał po strzeale - powinno być lepiej teraz.
vikki_87 pisze: Jeśli zapytam szefa przed upływem 24 godzin o pracę, mówi: "wpadnij jutro".... i jeśli zapytam go o to przed upływem 24h od tego pytania (a nie, jak byc powinno, od ostatniego zadania) to mówi: wpadnij jutro.... jak sie nie uwaza to przez ładnych parę dni można w ogóle nie znaleźć fuchy :/
Nie zrozumiałem za bardzo...

Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Awatar użytkownika
sEwer
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 16, 2004 14:12
Lokalizacja: Krawędź Mroku
Kontakt:

Post autor: sEwer » ndz sty 30, 2005 1:40

No to się trochę ponaprzykrzam...

1.Rzeczywiście, jak ktoś już napisał, w tutorialu Lothara,
gdy mówi on o prompcie, uzywa formatu mana(mn) jakby
pisal naglowki funkcji w C :), ofcoz przydalaby sie spacja
przed nawiasem lewym : )

2.Tutorialu ciąg dalszy:
"Dobra teraz już wiesz gdzie kto jest lub gdzie kogo nie ma .
Tu winno nie być spacji przed kropką.

3.No i zaszedlem ja panie na Arene, sztylet w dloni dzierzac i rozgladam sie, a tam, panie :
Patrzysz na zachód.
Rys jest tuż-tuż.
Otoz Rys jest bez Ś, winien być Ryś
Zasadniczo niedzwiedz na arenie też nie ma ź
Szlag trafił polskie litery we wszystkich opisach mobów wyświetlanych w "rozejrzyj"
Diagnozujac problem na kukle widze, ze dostajemy rowniez kondycje bez polskich liter:
Kukla jest w znakomitej kondycji!
Rowniez kontra kukla zwraca nam "Jesteś niewiele gorszy niż Kukla",
co pozwala sadzic, ze w jakis posob funkcja zwracajaca string z nazwa moba do wyswietlenia w wyniku komendy nie zawsze zwraca uwagę na strone kodowa. Ja mam ustawiona cp4, a problem wystepuje bez wzgledu na ustawienie. Co ciekawe, podczas walki widzimy:
"Kukly uderzenie nacina Ciebie!" [bez polskiej litery ł]
ale również
"Twoje >-KRYTYCZNE-< dziabnięcie szarpie kukłę." [z polską literą ł]
(oj jaki jestem dzielny, strasznie mocno ją dziabnąłem ;-)

4. Literowki w Tutorialu Lothara, partia wypowiadana po pierwszym uzyciu "kontra":
"Czyli dowiedziałeś się, że walcząc z kukłą mażesz napotkać pewne problemy.(...) masz miecz lub sztylet, a kukła nie. (!!) (...) Walka przebiga automatycznie, (...) "Jeśli znasz już jakis czar możesz go wykorzsytać w walce, (...)
Coz moge rzec... mażesz -> możesz, jakis -> jakiś, wykorzsytać -> wykorzystać. A teraz tzw niespójność koncepcyjna ... co do tego miecza, co go niby kukła nie ma.
"Proszę o dowód rzeczowy numer 142857"
Na salę wchodzi woźny sądowy, przynoszący następujący cytat:
Patrzysz uważnie na kukłę
Kukła jest niezbyt skomplikowanym układem lin i ciężarów połączonych
z atrapą miecza oraz tarczą. W zależności od uderzeń maszyna odpowiada
tym samym.
Myślę, że w świetle tych faktów, Lothar nie może powiedzieć:
"masz miecz lub sztylet, a kukła nie",
może najwyżej powiedzieć:
"masz miecz lub sztylet, a kukła ma tylko atrapę"
gdyż atrapa miecza też jest mieczem, tylko że sztucznym []-]

5.Literówka w imieniu postaci.
List otwarty:
TO:Weq, Abyss Creator.
SUBJECT:Once again about nick.
Szanowny Panie!
Z Przyjemnością zawiadamiam, że mam niesamowity zaszczyt zgłosić Panu,
po raz _sam_nie_wiem_który_ pewien problem występujący w Otchłani.
Otóż Pański program twierdzi, mówiąc do mnie:
"Nazywasz się SEwer".
Muszę nadmienić, że jest to absolutna nieprawda, ponieważ, o ile wiem, nazywam się sEwer i nic w tej kwestii od dość długiego czasu nie uległo zmianie. Istotą błędu jest fakt, iż z niewiadomych mi powodów Pański program zamienia pierwszą literę nicka na dużą. Proszę oto o skorygowanie tego błędu, a przez to umożliwienie użytkownikowi stosowanie własnego imienia postaci.
Z przykrością muszę zauważyć, że powtarzalność tego błędu jest dość duża, mianowicie pojawia sie on odkąd zacząłem używać Pańskiego programu i mimo wielu requestow błąd ów nie został usunięty...
pozwala mi to podjąć przypuszczenia, że ignoruje Pan mój głos w tej sprawie... jako taki fakt ów wydaje mi się słusznym powodem do zarzucenia używania Pańskiego programu do czasu usunięcia tej niedogodności. Proszę o ustosunkowanie się do mojego pisma.

Z poważaniem
sEwer
No Weq... weź wyluzuj, zaremuj jedną funkcję, tą co tam w "dane" parsuje imię i jak ktoś będzie chciał mieć imię z dużej to se tak wpisze, nie?

6.Literowka w pomocy do qbzz
Opcja włącza ostrzegawcze plumknięcie, jeśli pojawia się na ekrani tekst
questowy.(...)
Na tą wersję to tyle, jak da się podać swoje imię i nie będzie powiększać się pierwsza litera, znajdę więcej smacznych literówek : ) [tak, to jest szantaż ;-P]

Pozdrawiam.
sEwer
c=:=:=:=[:::::::::::::::::::::::::::>

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Post autor: Weq » ndz sty 30, 2005 23:15

Re: sEwer

1. [poprawione]
2. [poprawione]
3. [poprawione]
4. [poprawione]
5. Mogę dodać coś takiego:
if imie<>"sEwer" then imie[1]:=upcase(imie[1]);
Co Ty na to?
6. [poprawione]
Dzięki za błędy...
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Awatar użytkownika
sEwer
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 16, 2004 14:12
Lokalizacja: Krawędź Mroku
Kontakt:

Post autor: sEwer » pn sty 31, 2005 4:03

ad 5.
no cóż... rozumiem, że każdy kto będzie chciał mieć imie z małej litery będzie się musiał zwrócić o uwzględnienie jego imienia w kodzie w owym IFie, o którym napisałeś ;-P
Właściwie wydaje mi się, że żartujesz, ale jeśli nie żartujesz, to owszem, nie przeszkadza mi sposób w jaki to będzie wykonane, interesuje mnie tylko efekt - mój identyfikator z odpowiednim literowaniem.
Jak najbardziej popieram pomysł, ponieważ chciałbym trochę poprzebywać w Otchłani, a bez własnego identyfikatora trochę się tam dziwnie czuje.

Czy wersja rozwojowa, z porawionymi błędami, o których piszesz, że poprawione, jest do ściągnięcia? Czy to ta na regale w bezpiecznej karczmie?

Za błędy nie musisz dziękować, sam je zrobiłeś :P

Pozdrawiam.
sEwer
c=:=:=:=[:::::::::::::::::::::::::::>

Awatar użytkownika
Kirsen
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 05, 2005 15:42
Lokalizacja: Kraków/Lublin
Kontakt:

Post autor: Kirsen » pn sty 31, 2005 11:11

To moze jakis znaczek specjalny? np.
Podaj swoje imie: \sEwer
Po postu jesli pierwszym znaczkiem jest \.. albo cokolwiek...
TO sienei bedzie upieral przy kapitalizacji?
W sumie wydaje mi sie to strasznym udziwnianiem.. ale :)
Pozdrawiam,
Kirsen

Awatar użytkownika
vikki_87
Posty: 81
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 22:12
Lokalizacja: Nie Twój zasmarkany interes
Kontakt:

Post autor: vikki_87 » pn sty 31, 2005 16:21

A z tym BT to chodzilo mi o to, że przerwa między dwoma questami powinna zawsze wynosić 24h, nie? (chyba takie jest założenie, mam na myśli w ile godzin po ostatnim "zdanym" quescie powinno byc dostępne nowe zadanie)... I - jeżeli przed upływem tychże 24h, powiedzmy w godzinie 17 od zakończenia ostatniego questa zapytam o prace, dostaję odpowiedź: "wpadnij jutro". Prawidłowo. Tylko że problem jest taki, że do odczekania mam znuff 24h, a nie (24-17)=6h. Przynajmniej takie odniosłem wrażenie, bo jaki może być inny powód, dla którego w dwa dni od ostatniego zadania z BT wciąż słyszę "wpadnij jutro"....

I jeszcze mały błąd... i komentarz do samego siebie
Błąd jest taki, że kiedy rzucam na siebie widmową tarczę, maksimum many z nieznanych przyczyn rosnie o 30... miłe, ale chyba niezamierzone. Dla jasności - potem wraca do normy.
A komentarz jest co do zgłoszonego "nieubywania" many przy rzucaniu pierwszych dostępnych czarów - po przemyśleniu stwierdzam że jest to bardzo poprawne, bez tego nie byłoby szans na dobrą zabawę jakimkolwiek magiem, przynajmniej na początku... grałem w Otchłań kiedy jeszcze wszystkie czary kosztowały manę, ale wtedy trzeba było robić "\" i "spi" przed każdą poważniejszą walką - męczące...

Wyrazy uznania dla wszystkich, którzy przyczynili się (i wciąż przyczyniają) do powstawania Otchłani - U RulE
Pora na nowy podpis... tylko jaki?

Awatar użytkownika
Qspy
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 10:59

Post autor: Qspy » pn sty 31, 2005 16:40

Bledy:

1.Sklepy.... kupuje sie 20 chlebow i juz sie ich wiecej niekupi.... patch niedziala w zaden sposob
2.Kopalnia... w czasie snu wyskakuje co jakis czas Brak Lokacji Sprawdzanie Lokacji blebleble.... budzi sie i juz jest ok... ale cos sie podczas snu kaszani (dodam ze wagonikiem sciane juz rozbilem i to moze po tym rozbiciu sie to zaczelo choc glowy uciac niedam)
3.Czas respawnu mobow na arenie i w ogole w calej otchlani jest dziwny... juz mowie czemu... zabije sie caly respawn na arenie... daje sie spij... i znowu caly respawn jest... wybije sie i co sie dzieje.... mozna spac 10 nocy na tej arenie i stworow niema... dopiero wyjde z areny pojde gdzies pokrece sie pospie gdzie indziej i wkoncu mobki wracaja... niewiem od czego to zalezy ale chyba tak byc niepowinno
4.Podobny problem z biurem tajemnic... gosc mowi przyjdz jutro i czasem jak sie przychodzi juteo to dziala a czesto mowi znowu ze jutro i znowu.... i dopiero po paru nocach mozna wziasc zadanie
5."Gangrena" w kanalach Mantaru wystepuje zdecydowanie zaczesto.... schodzi sie tam dosc wczesnie poniewaz sa tam nietoperze pijawki na ktorych mozna fajnie expic a tu za kazdym prawie mobem dostaje sie gangreny.... i co tu zrobic? kupic antidotum za 150 zlota? 1 mob i z nowu gangrena i znowu 150 zlota? dodam ze na poczatku ma sie naprawde malo grosza,
6. Trudnosc w znalezieniu komendy /przyporzadkuj ktora w graniu magiem np. jest potrzebna do byle czaru a w pomocy szukac jej jak w igle w stogu siana.... dokopalem sie juz zregywnowany po paru godzinach bo zapomnialem sobie jej.... zapomnialem rowniez komendy ktora porownywalo sie jedna rzecz z druga ... bron 1 z bron 2 .... ale tej komendy juz nieznalazlem : /
7.Faranel z bractwa justyny gdy sie pojawia przed brama moja postac odrazu po gadce zaczyna walczyc ... musialem dac ucieczke i znowu do niego podejsc ... gdy mnie przetransportowal pierscieniem znowu sie na mnie rzucil albo ja na niego tego niewiem... znowu musialem uciec zeby przezyc i wkoncu dostalem pierscien i bylo dobrze... ale tak niepowinno byc... bylem mily i mialem niezla reputacje.
8.Podroznik rzucajacy sie na bioracego zadanie w biurze tajemnic za nic.....

potem reszte dopisze bo mnie po operacji tak nawala ; / ze niemoge siedziec nawet


A to jest akurat pomysl.... licznik w DANE wykonanych zadan w biurze tajemnic... udanych i nieudanych

Awatar użytkownika
dEmoraliZator
Posty: 200
Rejestracja: pt mar 26, 2004 10:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: dEmoraliZator » pn sty 31, 2005 18:28

Weq pisze:f imie<>"sEwer" then imie[1]:=upcase(imie[1]);
To mój nick też proszę uwzględnić. :-P ;-)

Bug: jak odpoczywam zamknięty w celi (nie wiem, czy w każdej - na pewno w tej o wspł. 277, 358, 12) to wyskakują standardowe opisiki, a nie "celowe" (no np. Opracowujesz sprytny plan ucieczki. :-)
The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

H.P. Lovecraft
"Supernatural Horror in Literature"

Awatar użytkownika
vikki_87
Posty: 81
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 22:12
Lokalizacja: Nie Twój zasmarkany interes
Kontakt:

Post autor: vikki_87 » pn sty 31, 2005 21:17

W sumie nie tyle błąd co brak udogodnienia... Chodzi o receptury... Jeśli mam ich więcej niż jedną, przeglądanie ich staje się koszmarem... trzeba wyrzucać na ziemię recepturę za recepturą dopóki nie natrafimy na właściwą... wiem że to szczegół, ale bardzo uciążliwy, jeśi ktoś (jak ja) nosi receptury przy sobie... Wiem, że można je po prostu razem z tytułem zapisywać na papierze czy w notatniku, ale jakieś udogodnienie nie byłoby od rzeczy. :wink:
Pora na nowy podpis... tylko jaki?

Awatar użytkownika
sEwer
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 16, 2004 14:12
Lokalizacja: Krawędź Mroku
Kontakt:

Post autor: sEwer » pn sty 31, 2005 21:55

Tak, to powszechny problem, jak się chce coś pomagowac recepturami, to sorry, ale można dostać kręćka. Jakby tak każda receptura miałą swoją nazwę :)

Szkarłatna Receptura
Zgniło-zielona Receptura
Biała Receptura
Smutna Receptura
Złowieszcza Receptura Wiecznego Bólu i Bezdennej Otchłani Mrocznej Esencji Cienia.

Albo książkę na receptury ;-P a tam już po stronach : )

Sorry, bo to chyba offtopic.

sEwer
c=:=:=:=[:::::::::::::::::::::::::::>

Awatar użytkownika
vikki_87
Posty: 81
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 22:12
Lokalizacja: Nie Twój zasmarkany interes
Kontakt:

Post autor: vikki_87 » pn sty 31, 2005 22:18

heh... aż głupio mi pisać o takim szczególe, ale myślę że ta uwaga ( a raczej jej pozytywne rozpatrzenie) mogłaby przynieść ulgę wielu n00bom... Pomysł jest mianowicie taki, żeby cwiczenie (które wszak kosztuje trochę czasu) przywracało troche punktów ruchu... rozumiem, że ćwiczenie nie jest szczególnie relaksujące, ale gdyby tak (powiedzmy) odpoczywało się 2 razy wolniej niż normalnie? to by znacznie uprzyjemniło grę :)
Pora na nowy podpis... tylko jaki?

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Post autor: Weq » wt lut 01, 2005 1:05

Re: vikki, sEwer,
polecam drugą część tutoriala...
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Awatar użytkownika
Qspy
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 10:59

Post autor: Qspy » śr lut 02, 2005 13:26

1. Niedzialajacy licznik powietrza gdy dodamy sobie go do prompta ... postac umiera po paru lokacjach przebytych pod woda...
2. wersja 1.19 wojownik lvl 210 hp 5500 ochrona przed urazami 171 ... polnoc od dominion za straznica... dochodze do bramy za ktora czai sie zlo wedlug fabuly .... straznica jest by bronic miasto przed zlem... jednakze zapuszczam sie dalej wywazam drzwiu z bara (Tych drzwi niewywazysz z bara cos nakantowales!) po czym sie otwieraja.... ide na polnoc i atakuje mnie "zaraza" w ilosci okolo 10 typa ktora na runde zabiera mi okolo 1500 hp ... uwazam ze jest to nie do zabicia... pozdrawiam
3. zbadalem problem z kopalniom dokladniej

Kladziesz sie spac.
Zz(SPW) brak wyjsc
Sprawdzana lokacja: (286,347,12)
zzz..(SPW) brak wyjsc (283,347,12)

itd. tylko ze inne numerki lokacji

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Post autor: Weq » czw lut 03, 2005 11:13

Qspy pisze:1. Niedzialajacy licznik powietrza gdy dodamy sobie go do prompta ... postac umiera po paru lokacjach przebytych pod woda...
A jak dokładnie nie działa? powinno być na początku 10 a potem spadać w dół - na pewno dobrze stworzyłeś prompta? Mże ktoś to jeszcze sprawdzić?
A, że po paru lokacjach umiaerasz - no chyba minimum jakie da sie upłynąć to 6 lokacji (słabe postaci)
Pozdrawiam
Weq
PS. Jakby ktoś nie zauważył ;) to mi net padł ale dzis powinien wrócić i odpowiem w ważniejszych wątkach ;).
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Awatar użytkownika
Qspy
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 10:59

Post autor: Qspy » czw lut 03, 2005 12:25

spradzilem dokladniej na swiezo... wlanczam sobie licznik tlenu do prompta #t ktory wynosi 0 od poczatku.... chodze chodze spie ... 0 ... wchodze pod wode i nadal 0.... plywam pod woda i nadal 0

EDIT:

i kolejny mysle ze to poprostu blad

1. Biblioteka w mantarze, bibliotekarz niechce odkupic od nas ksiazek.... jesli niema zadnych w ofercie to chociarz moglby odkupowac, "sklep" niedziala jednym slowem

ODPOWIEDZ