Offtopic - klony Otchlani.

Błędy wszelkiego rodzaju znalezione w wersji 1.3 czyli aktualnie dostępnej wersji

Moderator: dEmoraliZator

dawno_temu
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 01, 2010 10:28

Offtopic - klony Otchlani.

Post autor: dawno_temu » sob maja 01, 2010 12:19

Witajcie.

Mialem problem, zeby wybrac odpowiedni dzial forum - to, co chce napisac powinno trafic do jakiegos "offtopic"... W koncu zdecydowalem sie na na ten dzial, wylacznie z powodu w miare swiezej ostatniej aktywnosci - mam tutaj wieksza szanse, ze ktos mnie przeczyta.

Zacznijmy moze od tego, ze z Otchlania jestem emocjonalnie zwiazany, od kiedy w mlodosci (dawno temu) zjadla mi ladnych kilka tygodni zycia. Zaczynalem od pierwszego dema, potem gralem w bete, a potem... nie pamietam za dobrze, ale w kilka kolejnych wersji tez gralem. Udzielalem sie nawet w rozmowach na forach - wtedy bylo jeszcze takie stare i brzydkie forum bez logowania, nowe dopiero mialo sie pojawic.

Krotka dygresja - jestem programista. Otchlan nie byla z pewnoscia jedyna przyczyna, dla ktorej obralem taka klase postaci w grze w zycie, ale wlasnie ona - bardziej, niz cokolwiek innego - utwierdzila mnie w przekonaniu, ze programowanie i informatyka to cos dla mnie. Mowie w takim samym stopniu o samej grze, jak i o "lamaniu szyfru cezara" ktorym "zaszyfrowane" byly podowczas opisy lokacji czy angazowaniu sie w projekty klonujace Otchlan. Zaden z nich nie przetrwal, o ile wiem, niemniej uczestnictwo w niektorych z nich bylo ciekawe i pouczajace.

Teraz wrocilem. I widze wciaz to samo, co tyle lat temu: 4k linii kodu (z faq wzieta informacja) w Pascalu z jedna wstawka assemblerowa. Nieprzyjazny dla klientow (tf, zmud, etc.) interfejs, brak multiplayera, brak wbudowanego w gre edytora obiektow, brak elementow wizualnych i dzwiekowych.

W 2010 roku.