Programowanie

Rozmaite wątki i dyskusje, które nie pasują do innych działów. Powinny mieć cokolwiek wspólnego z Otchłanią... ;)

Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Programowanie

Post autor: Weq » pt cze 26, 2015 9:13

Tu niestety jest trochę trudniej. Generalnie quest jest podzielony na bloczki w rodzaju (mocno upraszczając):
stan1
?czy masz zielon beret
Spredawca mówi - "kchętnie kupię taki beret, sprzedasz mi?
tak:stan2;nie:stan3

stan2
"tak"
!usun beret
!otrzymaj 20 zlota

stan3
"nie"
No i teraz warunek wejściowy do bloczku daje taki:
?czy stoisz w (x,y)

Zatem tak naprawdę to questa podpinam pod lokację, a nie odwrotnie. W efekcie nie muszę ruszać krain, żeby zrobić do nich questa.
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Re: Programowanie

Post autor: arrmer » pt cze 26, 2015 12:18

Skomplikowane to xd
Zostane przy moim sposobie. Chociaz jest bardziej czasochlonny :D
W kazdym razie, dzieki za pomoc Weq :) Miło sie z Toba gada.

kisiel365
Posty: 136
Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:42

Re: Programowanie

Post autor: kisiel365 » pt cze 26, 2015 20:02

Używasz własnej implementacji maszyny stanów czy jest jakaś gotowa w Pascalu? Jeden graf per quest?

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Programowanie

Post autor: Weq » sob cze 27, 2015 0:47

Jeden per quest uruchomiony, questy są wrzucane i wyrzucane w miarę potrzeb. No i nie nazwałbym tego grafem :)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Caballito
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 2:39

Re: Programowanie

Post autor: Caballito » czw gru 10, 2015 22:54

Brr... pisanie SUD-a w Javie. Aż mnie zmroziło.

Croide
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 13, 2016 19:41

Re: Programowanie

Post autor: Croide » pn cze 13, 2016 19:54

Weq pisze: Zamieniłbym "jedynie" na "można", ewentualnie "warto" (ale i tu bym dyskutował).
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.
"trzeba ryć dobry rok" Takie własnie mam wrażenie, gdy gram w tę grę. :?

Drogi Panie Weq jak Pan myśli czy napisanie takiej gry jak Otchłań w C++ jest bardziej czy mniej skomplikowane niż napisanie takiej gry w jej "ojczystym" języku?

Jeszcze jeno pytanie czy pisał Pan Otchłań z zastosowaniem "obiektówki", czy możne jako blok współpracujących ze sobą funkcji?

wisnick
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 06, 2004 22:46
Lokalizacja: Braniewo/Gdańsk
Kontakt:

Re: Programowanie

Post autor: wisnick » sob lip 30, 2016 21:57

Przypomnialo mi sie, jak kilkanascie lat temu napisalem do Weq o to samo, wytulmaczyl mi jak sie robi przejscia z lokacji :D

to dobry czlowiek, szanujcie go!
www.otchlan-gra.prv.pl - strona o Otchłani

filozof
Posty: 42
Rejestracja: pn sie 24, 2015 0:18

Re: Programowanie

Post autor: filozof » sob lis 12, 2016 14:47

Weq. Gdzie znalazłeś program w którym zrobiłeś otchłań?

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Programowanie

Post autor: einstein13 » ndz lis 13, 2016 12:06

Z tego, co wiem, to otchłań jest napisana w języku Pascal. W latach 90-tych Pascal był bardzo popularny (jeden z podstawowych języków obok Fortrana i C). Kompilator do tworzenia plików binarnych z kodu był na niejednej dyskietce wymienianej między programistami albo nawet dołączonych do książek o programowaniu. Jeśli chcesz zobaczyć taki kompilator, to możesz spróbować tego: http://www.programosy.pl/program,turbo-pascal.html

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Programowanie

Post autor: Weq » czw lis 17, 2016 0:06

Tak, Otchłań jest w Pascalu, kompilowana Freepascalem. www.freepascal.org
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

ElegantAndrogyne
Posty: 131
Rejestracja: pt lut 04, 2011 16:45

Re: Programowanie

Post autor: ElegantAndrogyne » wt mar 28, 2017 10:36

A oto jak można zrobić prostego SUDa w Pythonie:
https://www.youtube.com/watch?v=8CDePunJlck

Parę modułów z biblioteki standardowej, jeden dodatkowy pakiet (sqlite) i jest.
Myślę, że zakodowanie silnika nie byłoby problematyczne (najwięcej kłopotów może nastręczać system walki) - więcej roboty byłoby z contentem. Gra mogłaby używać dwóch baz danych: jednej na definicje świata, czarów, mobów, przedmiotów itd. (tylko do odczytu), drugiej na przechowywanie stanu gry (atrybuty postaci, pozycje mobów, ekwipunek, uzbrojenie itd.). Questy trzeba by oskryptować (nie dotyczy zadań z BT - te można generować losowo).

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Programowanie

Post autor: einstein13 » ndz kwie 02, 2017 23:05

Sam programuję w Pythonie i wiem, że samo napisanie programu / gry to nie problem. Największe znane mi problemy to: treść, wygląd i czas spędzony na tworzeniu. O ile wygląd to sprawa najmniej problematyczna przy SUDzie, to cała reszta to ogrom pracy. Za to szanuję WEQa.

ODPOWIEDZ