DOS - kodowanie [rozwiązany]

Błędy wszelkiego rodzaju znalezione w wersji 1.3 czyli aktualnie dostępnej wersji

Moderator: dEmoraliZator

3dh
Posty: 79
Rejestracja: śr sie 03, 2016 17:29

DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: 3dh » pt sie 05, 2016 21:14

Coś tu jest nieźle namieszane. W poprzedniej wersji nie było takich problemów. Domyślną stroną kodową jest "obcinanie" (/cp3), czyli jak rozumiem obcięte ogonki w polskich literach. Jednak nie jest tak, dopóki nie włączymy /cp3, czyli tego co już niby jest... Opcja /cp4 też dziwnie działa, tzn. najpierw w ogóle nie działa, dopiero po wypróbowaniu innej opcji (/cp1, 2 albo 3) zaskakuje:
otchlan_005.png
otchlan_005.png (18.17 KiB) Przejrzano 18795 razy
PS1. Żeby mieć ogonki w DOSBoxie (Win) trzeba edytować plik dosbox.conf i dodać pl w "keyboardlayout=pl".

PS2. Czy jest jakaś komenda w wersji DOS, typu /nointro, która zmienia kodowanie na starcie?
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2016 7:51 przez 3dh, łącznie zmieniany 2 razy.

3dh
Posty: 79
Rejestracja: śr sie 03, 2016 17:29

Re: DOS - kodowanie

Post autor: 3dh » czw wrz 08, 2016 7:33

Weq pisze:Tak, chciałem jeszcze domknąć buga z literkami polskimi pod dosem (zgłaszał 3dh), ale śledztwo wykazało pokrewny problem związany z DOSBoxem... Także "Stay tuned"
Okazało się, że dodanie /cp4 do autoexec naprawiło ten błąd:

Kod: Zaznacz cały

[autoexec]
mount c ./OTCHLAN
c:
CWSDPMI.EXE
OTCHLAN.EXE /nointro /cp4
exit

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: Weq » czw wrz 08, 2016 16:50

To tak, ale lepiej żeby się domyślnie wersja dsowa uruchamiał z dobrym kodownaiem.
Na pewno cp4? U mnie z kolei działa cp2 :P
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

3dh
Posty: 79
Rejestracja: śr sie 03, 2016 17:29

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: 3dh » czw wrz 08, 2016 17:01

Tak, na pewno cp4. Jeszcze sprawdzałem cp3 i też działał. Żeby nie było niedomówień, to używam DOSBox version 0.74 dla Windowsa.
---
Właśnie sprawdziłem cp2 i nie działa :D
---
Jakby co to wkleję jeszcze ustawienia mojego pliku dosbox.conf:

Kod: Zaznacz cały

[sdl]
fullscreen=false
fulldouble=false
fullresolution=fixed
windowresolution=original
output=openglnb
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper-0.74.map
usescancodes=true

[dosbox]
language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=16

[render]
frameskip=10
aspect=false
scaler=none

[cpu]
core=dynamic
cputype=486_slow
cycles=fixed 20000
cycleup=0
cycledown=0

[mixer]
nosound=true
rate=44100
blocksize=1024
prebuffer=20

[midi]
mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=

[sblaster]
sbtype=none
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=44100

[gus]
gus=false
gusrate=44100
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
pcspeaker=false
pcrate=44100
tandy=auto
tandyrate=44100
disney=true

[joystick]
joysticktype=none
timed=false
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=false

[serial]
serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

[dos]
xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=auto

[ipx]
ipx=false

[autoexec]
mount c ./OTCHLAN
c:
KEYB pl 852
CWSDPMI.EXE
OTCHLAN.EXE /nointro /cp4
exit

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: Weq » czw wrz 08, 2016 20:29

A ten keyboardlayout=auto to w efekcie jaki daje?
U mnie:
DOS keyboard layout loaded with main language code PL for layout pl
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

3dh
Posty: 79
Rejestracja: śr sie 03, 2016 17:29

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: 3dh » czw wrz 08, 2016 20:41

pl 852, tak wychodzi z tabeli kodowania DOSBoxa:
https://www.dosbox.com/wiki/KEYB
i poprawnego działania cp4.

PS. 'keyboardlayout=pl' daje to samo co 'auto'

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: Weq » czw wrz 08, 2016 22:41

Dobra, u mnie też /cp4 jest ok.
A Lothara widać? Ew. inne moby questowe?
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

3dh
Posty: 79
Rejestracja: śr sie 03, 2016 17:29

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: 3dh » pt wrz 09, 2016 7:20

Lothara widać, innych z tego co wiem też, poza Victorią w czerwonym byku, ale to raczej problem "złego naliczania czasu w questach".

Największe bolączki dotyczą czcionki, naganiacza, wszystkich zadań czasowych oraz sporadycznego zarzynania CPU w wersji DOS(Box).

---

Sprawdziłem nieoficjalną wersje 76 i zadanie z miksturą odzyskania pamięci. Wszystko ładnie działa. Poza tym widzę postęp w kodowaniu :) chociaż to wymaga jeszcze drobnych poprawek (patrz skrót profesji łowca):
otchlan_002.png
otchlan_002.png (4.85 KiB) Przejrzano 18697 razy
W danych i naszym imieniu coś jest nie tak z 'ą' i dużym 'Ć'. Komenda: powiedz ĄąĆćĘꣳŃńÓ󌜏źŻż całkiem się pogubiła.
otchlan_004.png
otchlan_004.png (8.05 KiB) Przejrzano 18697 razy

shanner
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2016 21:06

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: shanner » pt wrz 09, 2016 15:44

Komenda: "powiedz" obcina polskie znaki niezależnie od platformy (przynajmniej wersja win32 też obcina). Tylko z tym "Ź" sobie nie poradziła.

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: DOS - kodowanie [rozwiązany]

Post autor: Weq » pt wrz 09, 2016 15:46

3dh pisze: Sprawdziłem nieoficjalną wersje 76
A to spryciulek ;)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

ODPOWIEDZ