Krypta po drodze do Skulldust

Gdzie można znaleźć katanę? Jak dojść do Dominion? Wejdź i zapytaj, a dowiesz się na pewno. Dział o problemach na które może się natknąć każdy gracz.

Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator

berbeluch
Posty: 25
Rejestracja: czw gru 10, 2015 1:48

Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: berbeluch » ndz sty 03, 2016 15:58

Witam, po drodze natknąłem sie na ciekawą kryptę ( nie chodzi tu o ta blisko mantaru tylko bardziej na polnoc, za skrętem do Torfówki). Wchodząc do niej mamy mozliwość po wykonaniu odpowiednich czynnosci otworzyc zejscie na niższy poziom.
Poziom ten wygląda tak :
Komnata 0 = (277,293,12) w krypta.are
Wyjścia: up
Stoisz w wysokiej na jakieś 5 metrów komnacie. Podłoga jest wyłożona płytami,
które tworzą kwadrat o ośmiopłytowym boku. Ściany zaś są pokryte ciągami
sekwencji liter i cyfr - zupełnie niezrozumiałymi. Na jednej ścianie
wisi tabliczka, zaś pod nią jest napis.


po spojrzeniu na tabliczke:
|
-SDFEAJR
EWZADFE
ZVNZZCL
SZPZEKR
TEVTHFH

berbeluch
Posty: 25
Rejestracja: czw gru 10, 2015 1:48

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: berbeluch » ndz sty 03, 2016 16:00

po spojrzeniu na napis po tabliczka:
C1:B3

Ktoś moze rozwiązał tą zagadke?, a może więcej nic już tu nie ma?

shanner
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2016 21:06

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: shanner » śr sie 17, 2016 12:13

Ruch konia szachowego to chyba oczywista podpowiedź. Gorzej, że nie wiem jaka komenda daje jakikolwiek efekt. Rozgryzam dalej!

Jakop
Posty: 98
Rejestracja: śr lip 20, 2016 16:40

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: Jakop » śr sie 17, 2016 14:02

Czy ta krypta to jedna lokacja ? Bo jesli nie to moze trzeba stanac wlasnie na C1:B3 ? :/Nwm bo naprawiam gre po aktualizacji :P

shanner
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2016 21:06

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: shanner » śr sie 17, 2016 14:09

Tak, to jest jedna lokacja, poza tym C1:B3 to jest ruch. Dalej brak rozwiązania

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: einstein13 » śr sie 17, 2016 17:05

Tak mnie natchnęło...
viewtopic.php?f=7&t=1378
otwórz/ wejdź -> komendy, które można użyć stojąc w jednej lokalizacji :)
(chętnie zlokalizuję tę kryptę, jak tylko wrócę do domu ;) )

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: einstein13 » śr sie 17, 2016 23:33

Udało mi się :) Wejść do krypty i wejść do komnaty nr 1 (czyli następnej).

Powiem, że próbowałem wielu sposobów, żeby rozkodować wiadomość od weq, i się udało :D

Podpowiedź: kreski mają znaczenie ;)

Jakop
Posty: 98
Rejestracja: śr lip 20, 2016 16:40

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: Jakop » śr sie 17, 2016 23:38

haha :P ja sie ciesze z tego ze udalo mi sie do Komnaty 0 xD hmm dzieki za podpowiedz :)

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: einstein13 » czw sie 18, 2016 1:06

Nie wiem, czy mogę podać kolejny problem: co zrobić w komnacie nr 1?

Jest tabliczka, a tam... dużo znaków :(

Próbowałem czytać o różnych metodach deszyfracji, ale nijak się nie znam na tego typu narzędziach. Ale chyba Weq nie chciał aż tak trudnego zadania?

shanner
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2016 21:06

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: shanner » czw sie 18, 2016 7:09

Podaj, nie spojluj tylko pierwszej odpowiedzi, bo jeszcze się nie poddałem.

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: einstein13 » czw sie 18, 2016 11:17

Kod: Zaznacz cały

THECZZSEJNDTAISEPHSE.
SRGHUKNESTWHUYOOZXCSE
KLOPMNYFEHEWOTYPSMVUT
KPFMWTUXMGITLWMXIMEUX
YXDEMNGUEPDLKUTJGOWIS
ZKAPWKJGYENCUFMHEYDHR
KOCEXGRNFEOJEKALEKNKO
To co, zauważyłem, to fakt, że to 3 kwadraty 7x7 (prostokąt to (3*7=21)x7)
A metod szyfracji z użyciem kwadratu jest zbyt wiele ... :(
No i zapewne użyty znowu był jakiś trik z szachów ;)

shanner
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2016 21:06

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: shanner » czw sie 18, 2016 14:29

OK, dobra potrzebuję kolejnej wskazówki do pierwszej zagadki. Te kreski próbowałem odczytywać jako:
- wykreślenie linijek
- kierunek odczytywania tekstu
- odsunięcie tablicy od układu współrzędnych (translacja o wektor)
- wskazanie początku układu współrzędnych

natomiast C1:B3 próbowałem połączyć z układem współrzędnych w/w tablicy i ruchem konika szachowego. Dodatkowo starałem się łączyć to wszystko z szyfrem Playfaire'a oraz Cezara (napisałem programik w JavaScript do sprawdzania szyfru Cezara dla dowolnych przesunięć)

Kod: Zaznacz cały

Object.prototype.getKeyByValue = function( value ) {
    for( var prop in this ) {
        if( this.hasOwnProperty( prop ) ) {
             if( this[ prop ] === value )
                 return prop;
        }
    }
}

cezar = function(encr,shift) {
	var pattern = {1:"A", 2:"B", 3:"C",4:"D",5:"E",6:"F",7:"G",8:"H",9:"I",10:"J",11:"K",12:"L",13:"M",14:"N",15:"O",16:"P",17:"Q",18:"R",19:"S",20:"T",21:"U",22:"V",23:"W",24:"X",25:"Y",26:"Z"}
	encr = encr.toUpperCase();
	var encrArr = encr.split("");
	var decr=[];
	for (i=0;i<encrArr.length;++i) {
		var preLoop = parseInt(pattern.getKeyByValue(encrArr[i]))+shift;
		if (preLoop>26) {
			preLoop=preLoop-26;
		}
		result = pattern[preLoop];
		decr.push(result);
	}
	return decr.join("");
}

checkItAll = function(encr) {
	for (j=0;j<=25;++j) {
		console.log(cezar(encr,j));
	}
	return"";
}
Jakieś dalsze wskazówki? Poproszę na PW, żeby nie psuć innym zabawy.

EDIT: No i próbowałem obracać układem współrzędnych na lewo, prawo, do góry nogami i lustrzane odbicie.

3dh
Posty: 79
Rejestracja: śr sie 03, 2016 17:29

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: 3dh » czw sie 18, 2016 15:36

shanner pisze:Jakieś dalsze wskazówki? Poproszę na PW, żeby nie psuć innym zabawy.
Protestuję! Chcę mieć te podpowiedź/rozwiązanie na forum. Ukryj ją (np. użyj koloru #e1ebf2), żeby "nie psuć reszcie zabawy", ale nie wysyłaj jej tylko na PW.

Ludzie mają jakąś obsesje na punkcie spoilerów... https://youtu.be/UFn0Vi8Kkhk

einstein13
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: einstein13 » czw sie 18, 2016 15:59

Cały czas się zastanawiam, jak wam to napisać, żeby rzeczywiście nie robić wielkich spoilerów. Dlatego zrobię krótkie podsumowanie Krypty 0:

Tabliczka głosi:

Kod: Zaznacz cały

 |
-SDFEAJR
 EWZADFE
 ZVNZZCL
 SZPZEKR
 TEVTHFH
Napis głosi:

Kod: Zaznacz cały

C1:B3
1. Słusznie shanner zauważył, że C1:B3 to ruch skoczka/konia szachowego (http://otchlan.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1421#p9415)
2. Kreski na tabliczce mają znaczenie (czyli nie są bez powodu)

No i jakieś podpowiedzi, ale nie psujące zbytnio zabawy (moja prywatna opinia!)

3. Poszukujemy tekstu (słowo? zdanie? fraza?) i jest to w JĘZYKU POLSKIM :)
4. Tekst jest tekstem jawnym, czyli nie trzeba stosować żadnych cezarów ani innych deszyfratorów
5. Jak już znajdziesz i zrozumiesz to hasło, to zalecam użycia (dla przypomnienia) pomocy w grze:

Kod: Zaznacz cały

pomoc pchnij
pomoc zagadaj
Wprawdzie to nie powinno być nic nowego, ale dla mnie było zaskoczeniem :)

6.
A jeśli nadal nie uprościłeś odpowiednio myślenia, to teraz czas na największy spoiler, który odradzam wszystkim, ale może dla niektórych być bardziej pomocny. Zadam pytanie: skoro chcesz użyć konia szachowego, to gdzie go ustawisz? Trzeba wybrać punkt początkowy. Wybierz właściwy (masz zaledwie 49 możliwości), a rozwiązanie da się znaleźć "logicznie" (odrzucajac przypadki mało prawdopodobne)

shanner
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2016 21:06

Re: Krypta po drodze do Skulldust

Post autor: shanner » czw sie 18, 2016 16:19

Dzieki, rozwiązałem! Czasem poddawanie się po sprawdzeniu n-razy danej metody nie jest dobrym pomysłem (tak, już stosowałem tą metodę kilka razy, ale nic mi nie wychodziło, bo można do niej różnie podejść)

ODPOWIEDZ