Bledy

Błędy znalezione w wersjach 1.2

Moderator: dEmoraliZator

Eru
Posts: 176
Joined: Mon Jan 03, 2005 17:58
Location: MUC
Contact:

Post by Eru »

ale pomyslcie, szkoła była piekan, mozna było się powyzywać na nielubianych nauczycielach, i jeszcza za to dostawałeś exp + ok 20 zł monet :)... to były stare dobre czasy
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim
User avatar
beluosus
Posts: 451
Joined: Wed Jun 23, 2004 15:39
Location: Acheront
Contact:

błędy

Post by beluosus »

1) O ile dobrze pamiętam:
W 61 dzień mojej wędrówki w "czas'ie" jest napisane dwa razy "dzień": ...dzień dzień płatków róży...

2) /xpaski dalej nie działają jak należy (np. /ep odświeża się kiedy mu się che i kiedy coś sporzyję ;) ).

3) brak wyjść
Sprawdzana lokacja : (274,335,13)

4) Jestem wojownikiem i tak ze znudzenia wpisałem "10czaruj natarcie", no i straciłem koncentrację :) no to szczałeczka w górę i ENTER, i jeszcze raz, i jeszcze... i tak kilka razy ;) . W końcu to mi się (pod Łokno'em XP) konsola wyłączyła!!! Why? A tak wogóle to dla postaci niemagicznych czarowanie powinno być wyłączone. ("Przecież ty nie umiesz czarować!").

5) Miałem 401 zm, w jubilerskim sprzedałem pierścień Laury za 1750 zm, a tu nagle w ekwipunku: "list kredytowy o wartości 1000 zm" i "(1151) złota moneta", buhaha ;), jubiler nie umie liczyć!!!

6) Czy tak ma być z "czas'em", tzn. przez kilka dni ta sama nazwa:
102-103 strachu
105-107 terroru
110-112 krwawych walk

7) W krypcie są 2 kamienne serca a w domu u Victorii nie ma listu![/b]
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż
Eru
Posts: 176
Joined: Mon Jan 03, 2005 17:58
Location: MUC
Contact:

Post by Eru »

żeby zaznaczyć chociaż w jakiś sposób to że pamiętam o Otchłani (choć nie mam czasu na gre(i wyłapywanie błędów)):

ad pkt.5
jubiler dobrze policzył:
(1000 + 1151) - 401 = 1750
bo
1151 - 401 = 750

a tak w ogóle to chyba jest jakiś specjalny temat o błędach w wersji 1,2j
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim
User avatar
Doman
Posts: 37
Joined: Sun Nov 14, 2004 17:17

Post by Doman »

Część punktu 4, mianowicie zamykanie się konsoli DOS-u w XP to nie problem otchłani. U mnie zdarza się to często gdy mam włączone środowisko TP.
User avatar
beluosus
Posts: 451
Joined: Wed Jun 23, 2004 15:39
Location: Acheront
Contact:

Post by beluosus »

Eru wrote:...jubiler dobrze policzył...
Dobra, mój błąd :? (jestem ciekawy jak ja to wtedy policzyłem :D ) , ale i tak raz zamienia 1000 zm na list kredytowy a raz nie.
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Post by Weq »

Raz ma list kredytowy a raz same drobne :D
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Re: błędy

Post by Weq »

beluosus wrote:1) O ile dobrze pamiętam:
W 61 dzień mojej wędrówki w "czas'ie" jest napisane dwa razy "dzień": ...dzień dzień płatków róży...
Możesz to jeszcze raz sprawdzić? U mnie tego nie ma.
beluosus wrote: 2) /xpaski dalej nie działają jak należy (np. /ep odświeża się kiedy mu się che i kiedy coś sporzyję ;) ).
[ poprawione - Weq (8.5.2005) ]
beluosus wrote: 3) brak wyjść
Sprawdzana lokacja : (274,335,13)
To pierwszy komunikat błędu z tej serii czy jakiś kolejny? (w danej rozgrywce)
beluosus wrote: 4) Jestem wojownikiem i tak ze znudzenia wpisałem "10czaruj natarcie", no i straciłem koncentrację :) no to szczałeczka w górę i ENTER, i jeszcze raz, i jeszcze... i tak kilka razy ;) . W końcu to mi się (pod Łokno'em XP) konsola wyłączyła!!! Why? A tak wogóle to dla postaci niemagicznych czarowanie powinno być wyłączone. ("Przecież ty nie umiesz czarować!").
[ poprawione - Weq (8.5.2005) ]
beluosus wrote: 6) Czy tak ma być z "czas'em", tzn. przez kilka dni ta sama nazwa:
102-103 strachu
105-107 terroru
110-112 krwawych walk
Tak ma być.

Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
User avatar
Meaglin
Posts: 97
Joined: Fri Jan 07, 2005 21:40
Location: Z Drzewosali
Contact:

Post by Meaglin »

Komendy /text1 i /text2 nie działają dobrze.
Otóż po wpisaniu komendy powiedzmy /text2 wszystkie kolory robią się ciemniejsze i bardziej bure. To denerwujące bo te nocne teksty są czasem za ciemne.
Co gorsza krzanią się polskie znaczki. Nie pomga żadne (to nowość wersji 'j') kodowanie. Cp3 (czyli brak) także. Po wpisaniu tego polecenia krzaczki znikają tylko z opisów lokacji. Reszta się dalej krzaczy. To denerwujące...
Nie pomaga zmiana spowrotem na /text1 wszystko tak samo, tylko liczba wierszy inna :?

A szkoda, bo denerwuje mnie jak mam tylko pół ekranu zapisane... :?
Moja Strona o Map Makerze i Otchłani
Mój Blog

Zbieram kliknięcia na licencję do Opery. Proszę kliknij TU
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Post by Weq »

Meaglin wrote:Komendy /text1 i /text2 nie działają dobrze.
Otóż po wpisaniu komendy powiedzmy /text2 wszystkie kolory robią się ciemniejsze i bardziej bure. To denerwujące bo te nocne teksty są czasem za ciemne.
No tu chyba nic nie poradzę... taki pascal.
Meaglin wrote: Co gorsza krzanią się polskie znaczki. Nie pomga żadne (to nowość wersji 'j') kodowanie. Cp3 (czyli brak) także. Po wpisaniu tego polecenia krzaczki znikają tylko z opisów lokacji. Reszta się dalej krzaczy. To denerwujące...
Nie pomaga zmiana spowrotem na /text1 wszystko tak samo, tylko liczba wierszy inna :?
[ poprawione - Weq (9.5.2005) ]
Last edited by Weq on Tue May 10, 2005 0:22, edited 1 time in total.
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
User avatar
Meaglin
Posts: 97
Joined: Fri Jan 07, 2005 21:40
Location: Z Drzewosali
Contact:

Post by Meaglin »

Weq wrote:
Meaglin wrote:Komendy /text1 i /text2 nie działają dobrze.
Otóż po wpisaniu komendy powiedzmy /text2 wszystkie kolory robią się ciemniejsze i bardziej bure. To denerwujące bo te nocne teksty są czasem za ciemne.
No tu chyba nic nie poradzę... taki pascal.
??? A to jakaś gotowa funkcja? Bo to chyba zamienia na ciemniejsze odpowiedniki użytych kolorów (w 16 kolorowej palecie, rzecz jasna), a nie jakoś tak poprostu... zciemnia :)
Weq wrote:
Meaglin wrote: Co gorsza krzanią się polskie znaczki. Nie pomga żadne (to nowość wersji 'j') kodowanie. Cp3 (czyli brak) także. Po wpisaniu tego polecenia krzaczki znikają tylko z opisów lokacji. Reszta się dalej krzaczy. To denerwujące...
Nie pomaga zmiana spowrotem na /text1 wszystko tak samo, tylko liczba wierszy inna :?
[ poprawione - Weq (9.5.2005) ]
Jesteś Wielki, dzięki :D
Moja Strona o Map Makerze i Otchłani
Mój Blog

Zbieram kliknięcia na licencję do Opery. Proszę kliknij TU
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Post by Weq »

No niestety raczej po prostu ściemnia, ew. jest to złudzenie optyczne (literki mniejsze to i mniej koloru co w kontraście z czernią może być ciemniejsze).

Na pewno nigdzie nie ma:
if tryb=text2 then sciemnij_kolory;
to gwarantuje :)
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
User avatar
Meaglin
Posts: 97
Joined: Fri Jan 07, 2005 21:40
Location: Z Drzewosali
Contact:

Post by Meaglin »

Właśnie chodzi o to, że to nieprawda...
gdy zmieniam spowrotem na /text1 kolory są identyczne. A dodatkowo to naprawdę nie są te same kolory. Biel od szarosci to umiem odróżnić...
Moja Strona o Map Makerze i Otchłani
Mój Blog

Zbieram kliknięcia na licencję do Opery. Proszę kliknij TU
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Post by Weq »

No to nędza - ba jak się mówi: "u mnie działa".
Ma ktoś jeszcze ten problem?
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
User avatar
beluosus
Posts: 451
Joined: Wed Jun 23, 2004 15:39
Location: Acheront
Contact:

Re: błędy

Post by beluosus »

Weq wrote:To pierwszy komunikat błędu z tej serii czy jakiś kolejny? (w danej rozgrywce)
1) ^^^ Nie wiem czy to ma jeszcze jakieś znaczenie, to był taki pojedynczy komunikat.

2) Mapa miasta Hexenlore - dość dużo błędów w lokacjach, zwłaszcza na statku. Nie chce mi się ich teraz wypisywać :D .
Last edited by beluosus on Wed Mar 29, 2006 14:13, edited 2 times in total.
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż
User avatar
Kirsen
Posts: 36
Joined: Wed Jan 05, 2005 15:42
Location: Kraków/Lublin
Contact:

Post by Kirsen »

"zolnierza uderzenie muska Ciebie."
Od malej w opisch walki - zolnierz na N od Dominion.
Pozdrawiam,
Kirsen
Post Reply