Bledy

Błędy znalezione w wersjach 1.2

Moderator: dEmoraliZator

Awatar użytkownika
beluosus
Posty: 419
Rejestracja: śr cze 23, 2004 15:39
Lokalizacja: Acheront
Kontakt:

Post autor: beluosus » czw maja 01, 2008 19:04

Qspy pisze:Wduszam literke k podczas walki oraz poza walka i niechce leczyc/uzywac tej umiejetnosci. Moze cos zle robie ale niemam pomyslu.
To jest umiejętność, której nie używa się podczas walki tylko jako 'czaruj leczenie srednich ran' (o ile dobrze pamiętam).
Qspy pisze:2. Prompt, gdy chcemy go ladnie pokolorowwac/ustawic duzo statystyk w nim to brakuje miejsca (limit znakow do wprowadzania w jednej linii) i jest to niemozliwe.
To jest niestety ograniczenie pascalowego stringa, 256 znaków. Trzeba wyrobić lapidarność prompta. Wątpię żeby zostało to zmienione. Chociaż można by użyć tutaj dwóch stringów. :)

PS. Przepraszam za tak późną odpowiedź, nie chciało mi się, to grzech. ;>
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż

Awatar użytkownika
Grotmaszt
Posty: 145
Rejestracja: sob lip 23, 2005 20:04
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: Grotmaszt » pt maja 02, 2008 23:02

z tym leczeniem to wg mnie tego sie nie da w walce uzyc...niby jest "przyporzadkuj", ale ja tego moglem uzywac tylko poza walka
Obrazek

Eru
Posty: 134
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: Uć/Krk
Kontakt:

Re: Bledy

Post autor: Eru » ndz gru 28, 2008 16:48

ja wiem że 1,2 już nie jest wspierane, ale co to jest

"umierasz ze starości"?

czemu to miało służyć? o.O
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

Weq
Posty: 1369
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post autor: Weq » pn gru 29, 2008 23:58

Wspierana, wspierana :P
Umieranie ze starosci to po porstu umieranie ze starosci :P Tylko ze nie powinno nastepowac tak szybko - to byl akurat bug w jednej z wersji 1.2
A mialo sluzyc klimatowi.
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Eru
Posty: 134
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: Uć/Krk
Kontakt:

Re: Bledy

Post autor: Eru » wt gru 30, 2008 12:56

xD

faktycznie, niezły bug, nie ma to jak elf umierający ze starości w wieku 48 lat :D

zresztą, sam fakt umarcia ze starości jest dziwny - odrodzenie się w tym samym miejscu, ba, kontynuowanie tych samych czynności (np. walki) co przed śmiercią... :D
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

Weq
Posty: 1369
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post autor: Weq » wt gru 30, 2008 17:57

Akurat smierc ze starosci jest juz terminalna. Czytaj: nie zdazyles uratowac swiata przez tyle lat to ciapa jestes :D

Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

johnnyknoxville
Posty: 199
Rejestracja: czw mar 01, 2012 22:08

Re: Bledy

Post autor: johnnyknoxville » pn mar 19, 2012 21:16

Kilka błędów wynalezionych w wersji 1.2k
Wydaje mi się, że nikt wcześniej o nich nie wspominał, a jeśli się mylę, to proszę o wybaczenie.

1)
W pomieszczeniu Kuchnia (321,287,13) przebywa Gospodyni. Po jej zabiciu gra się zapętla wyrzucając błąd:
OTCHLAN.EXE pisze:Wyciągasz ze zwłok fartuch.
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Wyciągasz ze zwłok fartuch.
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
...
i tak w kółko (aż do zresetowania gry).

2)
W lokacji "Chodnik" (434,322,10) jest błąd w opisie wyjść:
jest: east, south
winno być: west, south

3)
W lokacji "Korytarz" (393,326,10) po próbie skierowania się na zachód (w) dostaję informację, że otwieram przejście, choć skarbiec pozostaje zamknięty (chyba, że tak ma być, a ja mam zbyt mały rozumek, żeby coś z tym zamkiem wykombinować). Powinien być chyba komunikat "Nie możesz tego otworzyć bez klucza".

4)
Była już mowa o niepożądanym zdejmowaniu uzbrojenia przy zakładaniu innych przedmiotów. Dotyczyło to naszyjników, o ile mnie pamięć nie myli. Ja też coś takiego zaobserwowałem, ale w takim konkretnym przypadku:
Mam na sobie uzbrojenie: na głowie - rogaty hełm, na czole - diadem ochrony. Zakładam na głowę diadem (nie mylić z diademem ochrony) zamiast rogatego hełmu, a diadem ochrony zostaje na swoim miejscu (czyli prawidłowe zachowanie). Ale kiedy z powrotem zakładam na głowę rogaty hełm, to mój bohater zdejmuje zarówno diadem z głowy jak i diadem ochrony z czoła (czyli nieprawidłowe zachowanie).

EDIT
5)
Dodam jeszcze o niedziałającym czarze 'magiczne otwarcie'. Pisałem już w innym miejscu o problemie z tym czarem, ale zaczynam nabierać przekonania, że to jednak błąd gry.

Weq
Posty: 1369
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post autor: Weq » sob kwie 07, 2012 19:51

W 1.3:
1) nie potwierdzone (ale keidyś kojarzę ten błąd)
2) poprawione (na east west south)
3) nie potwierdzone
4) do poprawy tylko jeszcze muszę przemyśleć jak - tak na zdrowy rozsądek właściwie nie da się jednocześnie nosić hełmu i diademu, nie?
5) poprawione

Każdy błąd dokładnie przejrzałem, także dzięki :)
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Awatar użytkownika
dEmoraliZator
Posty: 200
Rejestracja: pt mar 26, 2004 10:54
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bledy

Post autor: dEmoraliZator » ndz kwie 08, 2012 16:42

Weq pisze:tak na zdrowy rozsądek właściwie nie da się jednocześnie nosić hełmu i diademu, nie?
Raczej nie bardzo, chociaż w ramach ciekawostki, np. w starożytnym Rzymie wytwarzano diademy zintegrowane z hełmami. Z takim czymś na głowie teoretycznie można uznać, że nosi się jednocześnie jedno i drugie. ;)
The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

H.P. Lovecraft
"Supernatural Horror in Literature"

johnnyknoxville
Posty: 199
Rejestracja: czw mar 01, 2012 22:08

Re: Bledy

Post autor: johnnyknoxville » pt maja 25, 2012 18:32

Mała paczka zaobserwowanych przeze mnie nieprawidłowości (mam nadzieję, że nie powielam problemów zgłoszonych wcześniej, a jeśli tak, to przepraszam):

1. Zabite moby zostawiają ekwipunek, którego normalnie nie posiadają.
Sytuacja ma miejsce, kiedy podczas walki z uzbrojonym mobem nadchodzi kolejny nieuzbrojony mob i mnie atakuje. Po pokonaniu każdy z nich zostawia ten sam przedmiot. Na przykład:
W piekle walczę ze szkieletorem posiadającym zakrzywiony miecz. W trakcie walki dodatkowo nadchodzą i atakują mnie trzy pomniejsze demony (normalnie nieuzbrojone). Po zabiciu szkieletor zostawia miecz a ja walczę dalej z demonami. Po śmierci kolejnych demonów każdy z nich zostawia zakrzywiony miecz i po skończonej walce mam w ekwipunku cztery takie miecze.

2. Błędny opis w lokacji (144,320,13)
Oprócz opisu stodoły zostaje dodatkowo wyświetlony opis sąsiedniej lokacji - pastwiska.

3. W opisie lokacji (292,215,13) występuje NAPIS, którego nie można przeczytać (komendą 'spójrz').

4. Przy zagadaniu zielarza w Skulldust (271,191,13) wyświetla się nieprawidłowa kolejność wyboru zdań: jest 1,3,2 zamiast 1,2,3.

5. Wędrując po lesie na północ od Mantaru w lokacjach sąsiadujących z chatkoszałasem (270,315,13) są opcje ruchu w kierunkach N,E,S,W bez uwzględnienia "ścian" chatkoszałasu, do którego wejście jest tylko od strony południowej (chyba, że jest to celowy zabieg, mający utrudnić zagubionemu poszukiwaczowi przygód orientację w lesie).

Pozdrawiam
Johnny Knoxville

Weq
Posty: 1369
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post autor: Weq » ndz maja 27, 2012 15:05

1) [nowy - poprawione]
2) [stary - poprawione, do weryfikacji w 1.3]
3) [stary - napis usunięty]
4) [stary - poprawione w 1.3]
5) specjalnie.

Dzięki :)
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

szaman_wrs
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 11, 2014 18:48

Re: Bledy

Post autor: szaman_wrs » wt lis 11, 2014 18:57

Nie wiem czy to błąd czy tak miało być ale jak umarłem to straciłem nie tylko złoto ale także broń i ciuchy. Da się je jakoś odzyskać czy trzeba wszystko zakupić od nowa?

Weq
Posty: 1369
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post autor: Weq » czw lis 13, 2014 23:40

Broń i uzbrojenie leży w miejscu śmierci. Zaś złoto - to przy sobie - przepadło...
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

ODPOWIEDZ