Strona 1 z 1

Kilka pytań i uwag

: pn lis 16, 2020 13:27
autor: valdor
Witam wszystkich.
W Otchłań gram już od jakiegoś czasu i gra naprawdę jest fajna, w trakcie rozgrywki jednak nasunęło mi się kilka uwag, pytań i wątpliwości.
Po pierwsze start gry nekromantą.
Jako nekromanta na samym początku mamy na starcie takie umiejętności:
laski 1 %, bicze 1 %, martwy dotyk 30%, laska błyskawic 1%.
Z takim zestawem nie możliwe jest ukończenie samouczka, a przynajmniej ja nie wpadłem jak to zrobić. Po pierwsze wszystkie bronie nie są wyćwiczone w jakimkolwiek stopniu, a chyba takiej sytuacji nie ma żadna inna klasa. Teoretycznie przed zakupem broni w kuźni z Lotharem moglibyśmy podejść do gildii i wyćwiczyć bicze, bo u kowala laski kupić się nie da, ale tu pojawia się kolejny problem, bicz nie jest od zerowego poziomu a chyba od drugiego. W takiej sytuacji ma też problem elementalista. Nie kupimy więc żadnej odpowiedniej broni dla siebie, a co za tym idzie nie ruszymy samouczka i raczej nie poradzimy sobie na arenie. Owszem, można wyćwiczyć martwy dotyk, jakoś dobić do tego drugiego poziom i kupić bicz, jednak chyba nie tak to ma wyglądać. Kiedyś nekromanta miał sztylety na 50% i nie było żadnego problemu, zastanawiam się, dlaczego zostało to zmienione.

Po drugie skrytobójcy:
Klasa naprawdę fajna, zwłaszcza po sześćdziesiątym poziomie, szermierka i znajomość anatomii w połączeniu z dobrą bronią, wysoką zręcznością i siłą naprawdę czynią cuda, smoki padają w trzy tury. Podczas gry jednak zwróciłem uwagę na kilka rzeczy, które są przynajmniej dla mnie dość dziwne, nie przeszkadzają one w żaden sposób w rozgrywce, ale chyba nikt na to nie zwrócił wcześniej uwagi to trochę się poczepiam.
Po pierwsze rzut sztyletem: Według mnie ta umiejętność jest żałośnie słaba, w ogóle użyteczna. Jak na to że tracimy broń po rzucie i żeby można było jej jako tako używać to trzeba targać ze sobą kilka swoje ważących sztyletów, no ale maksymalne obrażenia jakie udało mi się zadać równemu przeciwnikowi to jakieś kilkanaście%,a rzucałem całkiem dobrymi sztyletami np matowy z turnieju. Jeśli tak to ma wyglądać to nie było tematu, chociaż trochę to dziwne.
Pchnięcie:
Całkiem spoko umiejętność, można nią sobie poklikać w trakcie walki. Strasznie się jednak zdziwiłem jak zobaczyłem że spokojnie można jej używać z jakąkolwiek bronią a nawet bez broni, to samo z poderżnięciem. Nie powinno być tak, że do tych umiejętności powinna być wymagana broń miecz/sztylet ewentualnie dzida?
Co do poderżnięcia to jeszcze jedna uwaga, chociaż bardziej kosmetyczno klimatyczna. Jest to całkiem fajna i klimatyczna umiejętność, ale hm, może powinna się nazywać jakoś inaczej, na przykład zaskoczenie/atak z zaskoczenia/atak z ukrycia/atak od tyłu. Chodzi o to że, no cóż, ciężko jest przeżyć całą walkę z podciętą szyją, ciężko mi sobie wyobrazić że podchodzę do gościa, podżynam mu gardło a potem staczam z nim jeszcze całą długą walkę, z szyi ciągle leci mu krew, ale dzielnie się broni a nawet potrafi mnie jeszcze w skrajnych przypadkach zabić i zregenerować się z tym podciętym gardłem, w pomocy jest jeszcze że są przeciwnicy którzy nie mają gardła i to jasne, ale można użyć to na każdym mobie, na przykład na bulgoczącej mazi na pustyni albo na golemie :P. Pewnie się czepiam, ale zawsze mnie to gryzie jak komuś podcinam gardziołko.
A i jeszcze pytanie, w tej najnowszej wersji gry jest pałac Justyny i przygoda z bractwem? Jak dotąd czyli 62 poziom nie spotkałem a biegam tam zawsze po zdobyciu levela.
Wiem że trochę długi post, ale nie chciałem robić osobnych tematów.
Pozdrawiam

Re: Kilka pytań i uwag

: pn lis 16, 2020 17:36
autor: Ivar Łucznik
Bo to gra unikalna, dla ludzi o bezgranicznej wyobraźni i umysłach tak potężnych, że wypierają wszystkie usterki zanim do nich dotrze, że coś jest nie tak ;)
A tak bardziej poważnie... Post (choć trochę długi ;) ) nie pójdzie w zapomnienie - mimo, że w wersji 1.3 już nic się nie zmieni to wszystkie te konstruktywne uwagi wypłyną w kolejnej wersji Otchłani.

Re: Kilka pytań i uwag

: wt lis 17, 2020 10:52
autor: Weq
Dzięki za szczegółową analizę.
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
W Otchłań gram już od jakiegoś czasu i gra naprawdę jest fajna, w trakcie rozgrywki jednak nasunęło mi się kilka uwag, pytań i wątpliwości.
Cieszę się :)
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
Po pierwsze start gry nekromantą.
(...)
Racja, generalnie każda profesja przejdzie i tak gruntowną modernizacje - i testy od początku do końca.
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
Po drugie skrytobójcy:
Klasa naprawdę fajna, zwłaszcza po sześćdziesiątym poziomie, szermierka i znajomość anatomii w połączeniu z dobrą bronią, wysoką zręcznością i siłą naprawdę czynią cuda, smoki padają w trzy tury. Podczas gry jednak zwróciłem uwagę na kilka rzeczy, które są przynajmniej dla mnie dość dziwne, nie przeszkadzają one w żaden sposób w rozgrywce, ale chyba nikt na to nie zwrócił wcześniej uwagi to trochę się poczepiam.
Po pierwsze rzut sztyletem: Według mnie ta umiejętność jest żałośnie słaba, w ogóle użyteczna. Jak na to że tracimy broń po rzucie i żeby można było jej jako tako używać to trzeba targać ze sobą kilka swoje ważących sztyletów, no ale maksymalne obrażenia jakie udało mi się zadać równemu przeciwnikowi to jakieś kilkanaście%,a rzucałem całkiem dobrymi sztyletami np matowy z turnieju. Jeśli tak to ma wyglądać to nie było tematu, chociaż trochę to dziwne.
  • smoki w trzy tury to jednak nie jest fajne, bo świadczy o złym balansie ;)
  • rzut sztyletem - będzie do przeróbki (albo lepsza skuteczność, albo specjalnie sztylety, albo wyleci)
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
Pchnięcie:
Całkiem spoko umiejętność, można nią sobie poklikać w trakcie walki. Strasznie się jednak zdziwiłem jak zobaczyłem że spokojnie można jej używać z jakąkolwiek bronią a nawet bez broni, to samo z poderżnięciem. Nie powinno być tak, że do tych umiejętności powinna być wymagana broń miecz/sztylet ewentualnie dzida?
Racja, błąd.
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
Co do poderżnięcia to jeszcze jedna uwaga, chociaż bardziej kosmetyczno klimatyczna. Jest to całkiem fajna i klimatyczna umiejętność, ale hm, może powinna się nazywać jakoś inaczej, na przykład zaskoczenie/atak z zaskoczenia/atak z ukrycia/atak od tyłu. Chodzi o to że, no cóż, ciężko jest przeżyć całą walkę z podciętą szyją, ciężko mi sobie wyobrazić że podchodzę do gościa, podżynam mu gardło a potem staczam z nim jeszcze całą długą walkę, z szyi ciągle leci mu krew, ale dzielnie się broni a nawet potrafi mnie jeszcze w skrajnych przypadkach zabić i zregenerować się z tym podciętym gardłem, w pomocy jest jeszcze że są przeciwnicy którzy nie mają gardła i to jasne, ale można użyć to na każdym mobie, na przykład na bulgoczącej mazi na pustyni albo na golemie :P. Pewnie się czepiam, ale zawsze mnie to gryzie jak komuś podcinam gardziołko.
Racja, kalka z jakiegoś muda; do przeróbki - atak z ukrycia brzmi spoko. Ale nie wiadomo jeszcze czy zostanie w tej postaci w ogóle.
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
A i jeszcze pytanie, w tej najnowszej wersji gry jest pałac Justyny i przygoda z bractwem? Jak dotąd czyli 62 poziom nie spotkałem a biegam tam zawsze po zdobyciu levela.
Quest "Bractwo Justyny" w obecnej wersji 1.3 jest wyłączony. Był alternatywą dla questa "Przeznaczenie", który został bardziej dopracowany później, więc bractwo zostało wyłączone.
W 2.0 ogród raczej zostanie, ale quest (jak zdecydowana większość) będzie grubo ulepszony.
valdor pisze:
pn lis 16, 2020 13:27
Wiem że trochę długi post, ale nie chciałem robić osobnych tematów.
Lubię długie posty, bo dużo w nich treści :)
Weq

Re: Kilka pytań i uwag

: wt lis 17, 2020 17:36
autor: valdor
Tak, atak z zaskoczenia tak nazywała się umiejętność w Arkadii. Co do usunięcia rzutu to jeśli możesz to zostaw, chociaż dla samego klimatu, mimo że jak na razie słabe to fajnie jest móc cisnąć w kogoś nożem :P.
To poderżnięcie też naprawdę klimatyczna umiejętność, może nie jest jakoś mocna, ale i tak jej używam. Fajnie wiedzieć że szykuje się nowa Otchłań, na pewno jak wyjdzie będę ostro grał :D Mam nadzieję że będzie jeszcze więcej questów i przygód, to właśnie dzięki nim Otchłań jest taka jaka jest. Swoją drogą, Weq, zastanawiałeś się kiedyś nad drugim wątkiem fabularnym w służbie Ramora jako czarny charakter? Taka alternatywa dla przeznaczenia. To mogłoby być ciekawe, zwłaszcza jako np nekromanta który raczej powinien być zły.

Re: Kilka pytań i uwag

: wt lis 17, 2020 21:12
autor: Ivar Łucznik
valdor pisze:
wt lis 17, 2020 17:36
Swoją drogą, Weq, zastanawiałeś się kiedyś nad drugim wątkiem fabularnym w służbie Ramora jako czarny charakter? Taka alternatywa (...)
@valdor
Usuń to zanim Weq to przeczyta bo jak mu się spodoba to nawet nasze wnuki nie doczekają nowej odsłony :mrgreen:

Re: Kilka pytań i uwag

: śr lis 18, 2020 8:44
autor: Weq
Noo, wariant grania jako zła postać to jest kupa roboty. Już nawet grając w kierunku Grimwald-Ramor, dodanie opcji przechodzenia questa w wariancie złym, to prawie drugie tyle pracy do questa.
Także owszem myślałem, ale muszę z tego czasowo zrezygnować.
Weq

Re: Kilka pytań i uwag

: sob lip 23, 2022 18:29
autor: valdor
Po dłuższym czasie wróciłem a jakże by inaczej po to, żeby... znowu się czepiać! :D
Nie potraktuj tego Weq jako bezmyślnegoi uderzającego w Ciebie, twój czas i ciężką pracę nad tą grą marudzenia, a raczej jako kilka dość swobodnych przemyśleń i pomysłów po to, żeby Otchłań stała się jeszcze lepsza niż jest teraz.
Zacznijmy od klas:
Złodziej: Porządna profesja, radzi sobie naprawdę dobrze no ale... grając nią raczej nie ma się odczucia, że gra się złodziejem właśnie. Chodzi o to, że oprócz wytrychów i skradania się nie mamy dostępu do jakichś konkretnych złodziejskich umiejętności. Słyszałem, że w starszych wersjach Otchłani była jakaś umiejętność z kradzieżą, ale nie wiem o co chodziło i jak to działało. Ciekawie by było, jakby taka umiejętność się pojawiła i można by podprowadzać mobkom przedmioty czy pieniążki. Mój drugi pomysł na umiejętność to zdolność do ocenienia solidności zamków np "ocena zamków", "znajomość zamków" - pozwalałoby to w przybliżeniu ocenić poziom trudności otwarcia danego zamka wytrychem czy łatwo puści czy trzeba jeszcze nabrać doświadczenia.
"podglądnięcie" - służyłoby do sprawdzenia co mob ma w ekwipunku i może jak pełna jest jego sakiewka.
Maczugi na przykład zamiast biczy.
"cios od tyłu/cios w głowę" - coś jak poderżnięcie skrytobójcy, ale na wyższym poziomie i przy użyciu maczugi właśnie, jeśli silnik Otchłani pozwala to przez jedną turę po takim ataku zawsze trafisz a przeciwnik nie zadaje ciosów.
Złodziej to chyba jedyna profesja, która nie ma żadnej unikatowej, charakterystycznej tylko dla siebie zdolności. Oczywiście to tylko moje luźne pomysły jak można go urozmaicić.

Nekromanta: co mi się rzuciło to zgnilizna i widzenie w ciemnościach, z charakteru tej profesji obniżyłbym mu poziomy tych umiejętności.
Łowca: Żeby w pełni być uniezależnionym od miast i innych siedzib jak się reklamuje ta profesja brakuje mu jednej zdolności - pozyskiwania wody.
Inne:
niektóre dziwne moby, po których ciężko się tego spodziewać rozbrajają jak szalone, na przykład nietoperze w podziemiach czy kraby na bagnach, trochę dziwne jak dla mnie, czasem prawie nie da się tak walczyć, bo zanim się podniesie broń i jej dobędzie to traci się dwie tury, w których często znowu cię ktoś rozbroi.
I ostatnie z moich narzekań:
księga ognia od podpalacza to jest prawdziwy gamechanger, ten elemental jest straszny, na złodzieju 24 poziom ze zręcznością 42 z przedmiotów poszedłem na żołnierzy z twierdzy Gregora, smoków nie próbowałem ale pewnie też by się udało :P.
To nie jest żaden atak ani wytykanie błędów czy nieścisłości wszystko to tylko moje subiektywne odczucia i zrobisz z tym, co będziesz uważał za stosowne.
Pozdrawiam.

Re: Kilka pytań i uwag

: śr lip 27, 2022 0:30
autor: Weq
Witam ponownie ;)
Absolutnie nie odbieram tego jak czepianie się... Natomiast zmiany, które wejdą w o2 będą tak gruntowne, że w zasadzie patrzę na takie rozkminy czysto rozrywkowo :P

Złodziej - p. niżej

"ocena zamków"... trochę to obniży element ryzyka i satysfakcji. Obecnie algorytm działa trochę inaczej; szanse na otwarcie to możliwości gracza (w tym ew. bonus za "wytrychy" oraz wytrych w ręku) versus poziom zamka. W efekcie nawet nie-złodziejem można próbować otwierać proste zamki. Czyli każdy musiałby mieć taką umi. Chyba, że tylko złodziej (patrz niżej)

"cios od tyłu / poderżnięcie" - nie wiem czy tego typu umi wejdą w ogóle do nowej wersji.

Nekromanta i poziomy umi: to będzie zmienione na pewno tym bardziej, że obecnie poziomów nie jest 100 tylko ok 30-40, ale p. dośw. do poziomu naliczane są wykładniczo. Więc de facto jest więcej umi do rozdania wcześniej.

Łowca i woda - do przemyślenia, nawet widzę jak by to można zrobić.

Rozbrajające moby - możliwe, że jest źle - do poprawienia.

Księga ognia jest OP (overpowered) więc na pewno jej nie będzie w takiej postaci.

Złodziej:
Na razie są tylko wstępnie zarysowani woj i mag. Reszta nie wiadomo czy i w jakiej postaci przetrwa. Masz rację, że każda profesja powinna mieć poczucie unikatowości no i możliwości wczucia się w rolę. Sama kradzież jako umi raczej odpada; nie widzę, żeby się ją dało sensownie zakodzić. Natomiast jeszcze serio do tematu nie przysiadłem.

Faktem też jest, że gidlie zmienią swoją rolę. Obecnie podniesienie poziomu dzieje się niezależnie od Gidlii, a gidlie służą jako punkty questowo-usługowe.