Początek

Taktyka gry, sztuczki i tricki ułatwiające przeżycie (ale nie cheaty :) )

Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator

Orys
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 29, 2019 17:33

Początek

Post autor: Orys » wt sty 29, 2019 17:38

Witam. Zaczynam swoją mam nadzieję długą przygodę z Otchłanią. Mam parę pytań
-Jaką klasą oraz rasą grać na początek? Jaka rasa pasuję do danej klasy?
-Jakie zadania opłaca się zrobić na początek nie licząc zadania dla Lothara?
-Porady dotyczące walki
-Czy gra jest wciąż aktualizowana?
-Jak odzyskiwać punkty ruchu nie licząc spania?
Może ktoś odpowie. Jeśli tematy wyżej były poruszane poproszę linka. Dziękuje

Zyleta
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 29, 2019 16:23

Re: Początek

Post autor: Zyleta » śr sty 30, 2019 15:07

Orys pisze:
wt sty 29, 2019 17:38
-Jaką klasą oraz rasą grać na początek? Jaka rasa pasuję do danej klasy?
Zależy od tego, czego oczekujesz przy pierwszym podejściu. Nie grałem wszystkimi, ale jeśli chcesz na początek skupić się na odkrywaniu świata, polecam Kleryka (sam nim łażę wszędzie, gdzie tylko mogę, by odkryć każdy zakamarek i zrobić mapę świata - by później chodzić w pełni świadomie, przy kolejnych podejściach).
Niestety, tyle mogę pomóc, bo poza skrytobójcą (pierwsze podejście, dotrwałem do piątego poziomu, ale przynajmniej nauczyłem się podstawowych mechanik gry), nie grałem nikim innym.
Orys pisze:
wt sty 29, 2019 17:38
-Jakie zadania opłaca się zrobić na początek nie licząc zadania dla Lothara?
Wszystkie, które dasz radę - ale na sam początek, aż do momentu zdobycia odpowiedniego doświadczenia, przede wszystkim zadania z biura tajemnic.
Orys pisze:
wt sty 29, 2019 17:38
-Porady dotyczące walki
Jak nie chcesz oszukiwać (tj. jak wiesz, że czeka Cię walka, to zapisujesz przed nią i w razie ewentualnej śmierci "zabijasz" okno z grą zanim pojawisz się w komnacie), to nie jestem w stanie za dużo pomóc. Ale to też zależy od postaci którą wybierzesz - jako kleryk, polecam przywoływać niedźwiedzia do walki. Mocna bestia, właściwie sama morduje, tylko podczas walki skupiam się na leczeniu siebie. Oczywiście, jak przeciwnik jest za mocny, to leczenie niewiele pomoże :)
Orys pisze:
wt sty 29, 2019 17:38
-Czy gra jest wciąż aktualizowana?
Zależy, co masz na myśli mówiąc "wciąż" - ale wydaje mi się, że "za kulisami" może się coś dziać, by w pewnym momencie wyskoczyła aktualizacja. Regularnych aktualizacji (powiedzmy raz w miesiącu), nie ma (przynajmniej w ciągu ostatnich 3 miesięcy, odkąd gram, nie widziałem).
Orys pisze:
wt sty 29, 2019 17:38
-Jak odzyskiwać punkty ruchu nie licząc spania?
Komenda "odp" (odpoczywaj) chyba najlepiej działa (w przypadku kleryka (i innych istot magicznych) jest jeszcze czar regenerujący punkty ruchu).

Orys
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 29, 2019 17:33

Re: Początek

Post autor: Orys » śr sty 30, 2019 15:59

Dzięki. Mam pytanie gdzie jest Biuro tajemnic?

Zyleta
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 29, 2019 16:23

Re: Początek

Post autor: Zyleta » czw sty 31, 2019 19:29

W mieście Mantar - przy południowo-zachodniej części Placu głównego (praktycznie w samym centrum miasta) od strony południowej (po stronie zachodniej stoi Bank).
W żadnym innym mieście nie spotkałem.

goldeen7
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 22, 2020 17:16

Re: Początek

Post autor: goldeen7 » wt gru 22, 2020 17:17

A ja mam pytanie dotyczace samego poczatku: jestem na Arenia i dostaje od rysi. :)
Jak zrobic "Tranuj" lub "Cwicz"? Pisze, mi ze tutaj nie mozna, a Mag Lothar cos wspominal, iz pewnie juz wszystkie punkty wytrenowalem, ale nie raczyl powiedziec gdzie i jak?
No i jak uciec w czasie walki?

Eru
Posty: 176
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: MUC
Kontakt:

Re: Początek

Post autor: Eru » śr gru 23, 2020 14:23

Ćwiczyć i trenować możesz w swojej gilidii - Lothar powinien był Cię do niej zaprowadzić podczas oprowadzania

Uciekasz F1, ale nie polecam, bo traci się punkty doświadczenia. Mag (i być może inne profesje magiczne) dostają potem czar 'ucieczka'. Lepiej odpocząć przed walką. Polecam wynajęcie pokoju w jednej z karczm - odpoczynek/sen wtedy działa dużo lepiej.

Jako profesję na początek to polecam wojownika, chyba jest najprostszy w obsłudze.
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

goldeen7
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 22, 2020 17:16

Re: Początek

Post autor: goldeen7 » śr gru 23, 2020 16:48

No więc Mag Lothar nie raczył mnie do żadnej gildii zaprowadzić. Najpierw wziął mnie do kuźni i zmusił do kupienia miecza, a potem od razu zawlókł na Arenę. :) Poważnie. Jak go pytam, to mówi, żebym walczył. A jak narzekam, że muszę uciekać, bo przeciwnicy za trudni (jest taka opcja w dialogu z Magiem), to mi mówi rzeczy oczywiste, abym uzbroił broń oraz zawsze wszystko ćwiczył. Jak próbuję ćwiczyć, to pisze mi że nie można. Co mam zrobić? Podpowiedzcie, bo utknąłem na samym początku.

Gra ok, tylko na Arenie za trudno. Gram wojem, tak.

Eru
Posty: 176
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: MUC
Kontakt:

Re: Początek

Post autor: Eru » śr gru 23, 2020 17:00

A tak, gildia jest po arenie.

Na arenie musisz zabić kukłę, która w Mantarze jest w płd-zach rogu areny. Wymaksuj hp, dobądź miecz (dobyłeś miecza, prawda?) i do boju :)
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

goldeen7
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 22, 2020 17:16

Re: Początek

Post autor: goldeen7 » śr gru 23, 2020 17:33

Zrobiłem level1 i jakoś to idzie, bo już jest więcej Hp. Tak, kukłę pokonałem.
Ktoś pisał, że mam farmić Arenę do levelu5, tak? I że mam kursować pomiędzy Gladiatorem a Naganiaczem. Gdzie jest ten Gladiator?

Eru
Posty: 176
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: MUC
Kontakt:

Re: Początek

Post autor: Eru » śr gru 23, 2020 18:16

Po zabiciu kukły Lothar zaprowadził Cię do Twojej gildii, tak?

Arena jest dobra do 5 lv, Gladiator gdzieś po niej krąży (komenda 'rozejrzyj'). Naganiacz chyba chce, żeby oczyścić całą arenę, nie? Z tym trzeba się wyrobić do północy, bo potem moby się respawnują i trzeba zaczynać od początku. Ja polecam Biuro Tajemnic (tuż koło banku) -- daje sporo hajsu i expa, tylko trzeba trochę poeksplorować Mantar przy okazji.
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

goldeen7
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 22, 2020 17:16

Re: Początek

Post autor: goldeen7 » pt gru 25, 2020 17:27

Jeszcze w kwestii punktów ruchu (mv) - bardzo się szybko zużywają. Czy powinienem zmniejszyć ekwipunek, czy to ma wpływ? Kupiłem 12 chleba i 12 butelek wody, aby starczyło, może one ważą i obciążają punkty ruchu? Bardzo to niewygodne, że ciągle co rusz trzeba odpoczywać, co pochłania czas.

Czy w nocy można walczyć na Arenie? Czy też udać się spać/odpoczywać? Gdzie spać/odpoczywać? Wynająłem pokój w gospodzie, tam gdzie jest mag, czy to coś daje?

Czy mogę gdzieś składować przedmioty, czy też niepotrzebne przedmioty tylko mogę sprzedać?

Eru
Posty: 176
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: MUC
Kontakt:

Re: Początek

Post autor: Eru » pt gru 25, 2020 17:54

Tak, to waga Ci przeszkadza. Jak wpiszesz 'dane', to jedną z informacji jest Twoje obciążenie. 12 chlebów i 12 butelek mogą chyba ważyć zbyt dużo (w ogóle to bukłaki chyba się lepiej sprawdzają niż butelki). Wpisz też 'ekwipunek' i sprawdź czy nie nosisz czegoś dziwnego, np. czyiś zwłok. Z czasem jak wytrenujesz kondycję/siłę, to będziesz mógł więcej udźwignąć.

Można walczyć w nocy, tylko chyba nic nie widać. Jak wejdziesz na latarnię, to na górze jest świetlista kula. Jeśli ją założysz, to wtedy będziesz widział w nocy. Na arenie można też spać i odpoczywać, nic cię nie zaatakuje (chyba, że dostaniesz się do klatek z tygrysami). Najlepiej spać w gospodach, bo wtedy hp się szybko regeneruje. Można też spać na arenie albo poza murami miasta. Nie polecam spać w mieście na ulicy, bo będą Cię strażnicy budzić i stracisz reputację.

Na razie nie możesz nigdzie składować; jak uzbierasz ~25000 złota, to będziesz mógł kupić w Biurze Nieruchomości klucz do sutereny i tam trzymać swoje rzeczy. Obecnie raczej powinieneś posprzedawać (w Mantarze są różne sklepy, które kupują różne rodzaje przedmiotów, jest też sklep, który kupuje 'różności'). W ostateczności możesz coś poświęcić (wpisz 'pomoc poświęć') i wtedy dostaniesz co najmniej 1 monetę. Z rzeczy, których *nie* powinieneś się pozbywać jak je znajdziesz to posążki ptaków, waterchip i pękata ampułka.
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

ozbo
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 13, 2023 14:37

Re: Początek

Post autor: ozbo » pt paź 13, 2023 23:46

Ja jak dziś grałem to jak skończyłem arenę i pogadałem z magiem to powiedział że jak będzie miał czas to pogada i pomoże czy jakoś tak i poszedłem prosto jako (elf łowca) przez plac cmentarny jako aż dotarłem do kociaka i na niego spojrzałem a potem skończyłem grę zapisując ją i pytanie czy da się usunąć nie chciany save co ma tą samą nazwę i jak przesyłać save między inne urządzenia np. Z laptopa do kompa przy użyciu telefony bo zaczolem grać w bibliotece w Żorach więc jest git. Tak, nie mam w domu kompa ani laptopa bo nigdy nie był potrzebny

Eru
Posty: 176
Rejestracja: pn sty 03, 2005 17:58
Lokalizacja: MUC
Kontakt:

Re: Początek

Post autor: Eru » sob paź 21, 2023 19:07

Zapisy ląduj, bodaj, w

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\AppData\Roaming\Otchlan 1.3\
(Win 10/Win 11, szukaj folderu "AppData" lub "DaneAplikacji"). Nie wiem czy da się w prosty sposób odczytać który plik odnosi się do której postaci (wszystkie mają nazwy Zapis001, Zapis002, itd). Jeśli musiałem to wykminić, to zawsze patrzyłem po dacie i godzinie utworzenia. Jeśli wersja Otchłani jest ta sama na obydwu komputerach, to powinno dać się przenieść taki plik z jednego do drugiego.
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim

ODPOWIEDZ