Z moich obserwacji najbardziej krytycznym statem jest zręczność, jako że służy zarówno do ataku, jak i do obrony. Co do innych statów:
- Siła - Obrażenia zawsze można nadrobić znajdując lepszą broń bądź zażywając od czasu do czasu znalezione pękate ampułki. Wystarczy włożyć kilka punktów, żeby nie zmachać się za bardzo dźwigając pożądany ekwipunek.
- Zręczność - moim zdaniem: nigdy za dużo zręczności
. Każdy dodatkowy punkt zarówno zwiększa szansę na unik jak i udany cios przeciwko coraz bardziej zręcznym przeciwnikom. Każdy wolny punkt powinien IMHO tu lądować.
- Mądrość - wystarczy zaokrąglić do najbliższej szóstki, żeby dostawać dość sesji ćwiczeniowych, aby na bieżąco trenować do 60% otrzymywane umiejki w połączeniu z posiadaną inteligencją. Dobić do np. 18, potem zostawić.
- Inteligencja - patrz mądrość, tylko zaokrąglamy do 3 i zmieniamy moc, a nie liczbę sesji ćwiczeniowych. Nie wiem na ile przydatna jest maksymalna mana, gram wojownikiem. IMHO dobić do np. 15, 18, potem zostawić.
- Kondycja - nie jestem do końca pewien, w czym pomaga - prawdopodobnie w regeneracji hp i mv. Na ile warto rozwijać to na późniejszych levelach? Czy też warto dobić do np 18, 21 i zostawić? Czy jest jakiś sens rozwijać dalej, czego nie można nadrobić biżuterią regenracji?
