Strona 2 z 2
Re: Programowanie
: pt cze 26, 2015 9:13
autor: Weq
Tu niestety jest trochę trudniej. Generalnie quest jest podzielony na bloczki w rodzaju (mocno upraszczając):
stan1
?czy masz zielon beret
Spredawca mówi - "kchętnie kupię taki beret, sprzedasz mi?
tak:stan2;nie:stan3
stan2
"tak"
!usun beret
!otrzymaj 20 zlota
stan3
"nie"
No i teraz warunek wejściowy do bloczku daje taki:
?czy stoisz w (x,y)
Zatem tak naprawdę to questa podpinam pod lokację, a nie odwrotnie. W efekcie nie muszę ruszać krain, żeby zrobić do nich questa.
Re: Programowanie
: pt cze 26, 2015 12:18
autor: arrmer
Skomplikowane to xd
Zostane przy moim sposobie. Chociaz jest bardziej czasochlonny
W kazdym razie, dzieki za pomoc Weq
Miło sie z Toba gada.
Re: Programowanie
: pt cze 26, 2015 20:02
autor: kisiel365
Używasz własnej implementacji maszyny stanów czy jest jakaś gotowa w Pascalu? Jeden graf per quest?
Re: Programowanie
: sob cze 27, 2015 0:47
autor: Weq
Jeden per quest uruchomiony, questy są wrzucane i wyrzucane w miarę potrzeb. No i nie nazwałbym tego grafem :)
Re: Programowanie
: czw gru 10, 2015 22:54
autor: Caballito
Brr... pisanie SUD-a w Javie. Aż mnie zmroziło.
Re: Programowanie
: pn cze 13, 2016 19:54
autor: Croide
Weq pisze:
Zamieniłbym "jedynie" na "można", ewentualnie "warto" (ale i tu bym dyskutował).
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.
"trzeba ryć dobry rok" Takie własnie mam wrażenie, gdy gram w tę grę.
Drogi Panie Weq jak Pan myśli czy napisanie takiej gry jak Otchłań w C++ jest bardziej czy mniej skomplikowane niż napisanie takiej gry w jej "ojczystym" języku?
Jeszcze jeno pytanie czy pisał Pan Otchłań z zastosowaniem "obiektówki", czy możne jako blok współpracujących ze sobą funkcji?
Re: Programowanie
: sob lip 30, 2016 21:57
autor: wisnick
Przypomnialo mi sie, jak kilkanascie lat temu napisalem do Weq o to samo, wytulmaczyl mi jak sie robi przejscia z lokacji
to dobry czlowiek, szanujcie go!
Re: Programowanie
: sob lis 12, 2016 14:47
autor: filozof
Weq. Gdzie znalazłeś program w którym zrobiłeś otchłań?
Re: Programowanie
: ndz lis 13, 2016 12:06
autor: einstein13
Z tego, co wiem, to otchłań jest napisana w języku Pascal. W latach 90-tych Pascal był bardzo popularny (jeden z podstawowych języków obok Fortrana i C). Kompilator do tworzenia plików binarnych z kodu był na niejednej dyskietce wymienianej między programistami albo nawet dołączonych do książek o programowaniu. Jeśli chcesz zobaczyć taki kompilator, to możesz spróbować tego:
http://www.programosy.pl/program,turbo-pascal.html
Re: Programowanie
: czw lis 17, 2016 0:06
autor: Weq
Tak, Otchłań jest w Pascalu, kompilowana Freepascalem.
www.freepascal.org
Re: Programowanie
: wt mar 28, 2017 10:36
autor: ElegantAndrogyne
A oto jak można zrobić prostego SUDa w Pythonie:
https://www.youtube.com/watch?v=8CDePunJlck
Parę modułów z biblioteki standardowej, jeden dodatkowy pakiet (sqlite) i jest.
Myślę, że zakodowanie silnika nie byłoby problematyczne (najwięcej kłopotów może nastręczać system walki) - więcej roboty byłoby z contentem. Gra mogłaby używać dwóch baz danych: jednej na definicje świata, czarów, mobów, przedmiotów itd. (tylko do odczytu), drugiej na przechowywanie stanu gry (atrybuty postaci, pozycje mobów, ekwipunek, uzbrojenie itd.). Questy trzeba by oskryptować (nie dotyczy zadań z BT - te można generować losowo).
Re: Programowanie
: ndz kwie 02, 2017 23:05
autor: einstein13
Sam programuję w Pythonie i wiem, że samo napisanie programu / gry to nie problem. Największe znane mi problemy to: treść, wygląd i czas spędzony na tworzeniu. O ile wygląd to sprawa najmniej problematyczna przy SUDzie, to cała reszta to ogrom pracy. Za to szanuję WEQa.