Strona 1 z 2

Programowanie

: pn cze 22, 2015 16:50
autor: arrmer
Witam,
Czy moge wiedziec w jakim jezyku zostala napisana "Otchłań"?

Re: Programowanie

: pn cze 22, 2015 17:23
autor: beluosus
W Pascalu, dokładniej w Turbo Pascalu na początku, obecnie we Free Pascalu.

Re: Programowanie

: pn cze 22, 2015 17:56
autor: arrmer
Dzieki za szybka odpowiedz
A ile jest lacznie lokalizacji?

Re: Programowanie

: pn cze 22, 2015 18:13
autor: kisiel365
Z odkrytych map można szacować ok 6000.

Re: Programowanie

: wt cze 23, 2015 11:39
autor: Weq
Szacunek grubo błędny, na szczęście na korzyść Otchłani ;)

Re: Programowanie

: wt cze 23, 2015 22:31
autor: johnnyknoxville
Na samym "poziomie terenu" (13) doliczyłem się na swojej mapie ponad 5500 odkrytych lokacji, a pewnie i tak zostało jeszcze coś do odkrycia. Do tego Labirynt za Dominion to kolejne 400 lokacji, Czerwona pustynia również ma podobną wielkość, nie wspominając o innych krainkach na pozostałych poziomach mapy...
Jest co zwiedzać :)

Re: Programowanie

: wt cze 23, 2015 23:20
autor: kisiel365
No dobra, mogłem niedoszacować. Mam dopiero 45 poziom.

Re: Programowanie

: śr cze 24, 2015 21:49
autor: arrmer
A napisanie Otchłańi zajęlo 16 lat dlatego, ze jest to bardzo duza gra i sporo czasu to zajelo czy raz Ci sie chcialo a raz nie?

Re: Programowanie

: czw cze 25, 2015 0:42
autor: Weq
To drugie. Choć nie sprowadzałbym tego tylko do "chciało - nie chciało" :)

Re: Programowanie

: czw cze 25, 2015 17:24
autor: arrmer
A Otchlan bedzie kiedys open-source?

Re: Programowanie

: czw cze 25, 2015 18:54
autor: ElegantAndrogyne
Obawiam się, że nie... co ma więcej wad (dostępność jedynie na kilka platform/architektur, brak gwarancji obsługi przyszłego sprzętu, powolny rozwój - ograniczony czasem, energią i chęciami Weq'a, i długo żyjące bugi) niż zalet (niezależność i pełna swoboda twórcy).
Gdyby była, mielibyśmy teraz wersję co najmniej 3 :). Albo kilka forków... jak to się dzieje z projektami, gdzie różnice zdań prowadzą do tego, że ktoś skopiuje kod i zacznie na jego bazie tworzyć coś, co wyewoluuje w zupełnie innym kierunku.

Jestem za open source - ale Weq powinien zostać BDFL ("Benevolent Dictator for Life" - "dobroczynny dyktator po życia kres"), czyli osobą niepodzielnie rządzącą projektem, mającą we wszystkich sprawach ostatnie słowo, tak jak Linus Torvalds w przypadku jądra linuksowego, albo Guido van Rossum w przypadku Pythona. Tak połączymy wolność oprogramowania z suwerennością twórcy :).

Re: Programowanie

: czw cze 25, 2015 19:00
autor: arrmer
Masz racje...
Chodzi mi o to ze pisze gre tekstowa RPG w c++ (tylko zeby sprawdzic swoje umiejetnosci xd), gre podobna do Otchlani i teraz pytanie do Weqa - mistrza programowania. Zastanawia mnie czy przechodzenie z lokacji do lokacji mozna zrobic funkcjami? W sensie, ze if(wybor=="lewo") las()
A jak nie to jak inaczej mozna to zrobic prosciej, zeby gra nie miala 100 000 linijek, przy czym bylo by 100 lokacji

Re: Programowanie

: czw cze 25, 2015 20:24
autor: kisiel365
Jeżeli w dzisiejszych czasach zabierać się za pisanie takiej gry, to jedynie:
- nauczyć się dobrze zasad programomania zorientowanego-obiektowo
- nauczyć się wzorców projektowych i ich zastosowania
- nauczyć się tworzenia dobrych testów jednostkowych
- postawić infrastrukturę ciągłej integracji: hudson/jenkins, svn/git, testy automatyczne, budowanie wydań, sonar
- wybrać sensowny, mocno typowany język, który ma szereg przydatnych, darmowych bibliotek, tj. Java lub Python
- albo pójść o krok dalej i opanować programowanie funkcyjne i gdzie się da korzystać ze Scali lub wyrażeń Lambda

Re: Programowanie

: czw cze 25, 2015 21:11
autor: Weq
Zamieniłbym "jedynie" na "można", ewentualnie "warto" (ale i tu bym dyskutował).
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.

@Armer
W O. lokacje mają wspołrzędne. Przejsćie east czy north to tylko zmiana aktualn ej współrzednej gracza. Następuje wydanie polekcenie "east", współrzędna x jest zwiększana o 1 i gra ładuje lokację z lpiku o współrzednych (nowe x, stare y). I tak w kółko.

Re: Programowanie

: pt cze 26, 2015 8:53
autor: arrmer
A jak w danej lokacji umieszczasz quest?