Rozmaite wątki i dyskusje, które nie pasują do innych działów. Powinny mieć cokolwiek wspólnego z Otchłanią...
Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator
-
Weq
- Posty: 1497
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54
Post
autor: Weq » pt cze 26, 2015 9:13
Tu niestety jest trochę trudniej. Generalnie quest jest podzielony na bloczki w rodzaju (mocno upraszczając):
stan1
?czy masz zielon beret
Spredawca mówi - "kchętnie kupię taki beret, sprzedasz mi?
tak:stan2;nie:stan3
stan2
"tak"
!usun beret
!otrzymaj 20 zlota
stan3
"nie"
No i teraz warunek wejściowy do bloczku daje taki:
?czy stoisz w (x,y)
Zatem tak naprawdę to questa podpinam pod lokację, a nie odwrotnie. W efekcie nie muszę ruszać krain, żeby zrobić do nich questa.
-
arrmer
- Posty: 12
- Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48
Post
autor: arrmer » pt cze 26, 2015 12:18
Skomplikowane to xd
Zostane przy moim sposobie. Chociaz jest bardziej czasochlonny
W kazdym razie, dzieki za pomoc Weq
Miło sie z Toba gada.
-
kisiel365
- Posty: 136
- Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:42
Post
autor: kisiel365 » pt cze 26, 2015 20:02
Używasz własnej implementacji maszyny stanów czy jest jakaś gotowa w Pascalu? Jeden graf per quest?
-
Weq
- Posty: 1497
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54
Post
autor: Weq » sob cze 27, 2015 0:47
Jeden per quest uruchomiony, questy są wrzucane i wyrzucane w miarę potrzeb. No i nie nazwałbym tego grafem :)
-
Caballito
- Posty: 203
- Rejestracja: czw kwie 02, 2009 2:39
Post
autor: Caballito » czw gru 10, 2015 22:54
Brr... pisanie SUD-a w Javie. Aż mnie zmroziło.
-
Croide
- Posty: 3
- Rejestracja: pn cze 13, 2016 19:41
Post
autor: Croide » pn cze 13, 2016 19:54
Weq pisze:
Zamieniłbym "jedynie" na "można", ewentualnie "warto" (ale i tu bym dyskutował).
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.
"trzeba ryć dobry rok" Takie własnie mam wrażenie, gdy gram w tę grę.
Drogi Panie Weq jak Pan myśli czy napisanie takiej gry jak Otchłań w C++ jest bardziej czy mniej skomplikowane niż napisanie takiej gry w jej "ojczystym" języku?
Jeszcze jeno pytanie czy pisał Pan Otchłań z zastosowaniem "obiektówki", czy możne jako blok współpracujących ze sobą funkcji?
-
wisnick
- Posty: 14
- Rejestracja: sob mar 06, 2004 22:46
- Lokalizacja: Braniewo/Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: wisnick » sob lip 30, 2016 21:57
Przypomnialo mi sie, jak kilkanascie lat temu napisalem do Weq o to samo, wytulmaczyl mi jak sie robi przejscia z lokacji
to dobry czlowiek, szanujcie go!
-
filozof
- Posty: 42
- Rejestracja: pn sie 24, 2015 0:18
Post
autor: filozof » sob lis 12, 2016 14:47
Weq. Gdzie znalazłeś program w którym zrobiłeś otchłań?
-
einstein13
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Post
autor: einstein13 » ndz lis 13, 2016 12:06
Z tego, co wiem, to otchłań jest napisana w języku Pascal. W latach 90-tych Pascal był bardzo popularny (jeden z podstawowych języków obok Fortrana i C). Kompilator do tworzenia plików binarnych z kodu był na niejednej dyskietce wymienianej między programistami albo nawet dołączonych do książek o programowaniu. Jeśli chcesz zobaczyć taki kompilator, to możesz spróbować tego:
http://www.programosy.pl/program,turbo-pascal.html
-
Weq
- Posty: 1497
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54
Post
autor: Weq » czw lis 17, 2016 0:06
Tak, Otchłań jest w Pascalu, kompilowana Freepascalem.
www.freepascal.org
-
ElegantAndrogyne
- Posty: 131
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 16:45
Post
autor: ElegantAndrogyne » wt mar 28, 2017 10:36
A oto jak można zrobić prostego SUDa w Pythonie:
https://www.youtube.com/watch?v=8CDePunJlck
Parę modułów z biblioteki standardowej, jeden dodatkowy pakiet (sqlite) i jest.
Myślę, że zakodowanie silnika nie byłoby problematyczne (najwięcej kłopotów może nastręczać system walki) - więcej roboty byłoby z contentem. Gra mogłaby używać dwóch baz danych: jednej na definicje świata, czarów, mobów, przedmiotów itd. (tylko do odczytu), drugiej na przechowywanie stanu gry (atrybuty postaci, pozycje mobów, ekwipunek, uzbrojenie itd.). Questy trzeba by oskryptować (nie dotyczy zadań z BT - te można generować losowo).
-
einstein13
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Post
autor: einstein13 » ndz kwie 02, 2017 23:05
Sam programuję w Pythonie i wiem, że samo napisanie programu / gry to nie problem. Największe znane mi problemy to: treść, wygląd i czas spędzony na tworzeniu. O ile wygląd to sprawa najmniej problematyczna przy SUDzie, to cała reszta to ogrom pracy. Za to szanuję WEQa.