Programowanie

Rozmaite wątki i dyskusje, które nie pasują do innych działów. Powinny mieć cokolwiek wspólnego z Otchłanią... ;)

Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Programowanie

Post autor: arrmer » pn cze 22, 2015 16:50

Witam,
Czy moge wiedziec w jakim jezyku zostala napisana "Otchłań"?

Awatar użytkownika
beluosus
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 23, 2004 15:39
Lokalizacja: Acheront
Kontakt:

Re: Programowanie

Post autor: beluosus » pn cze 22, 2015 17:23

W Pascalu, dokładniej w Turbo Pascalu na początku, obecnie we Free Pascalu.
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Re: Programowanie

Post autor: arrmer » pn cze 22, 2015 17:56

Dzieki za szybka odpowiedz
A ile jest lacznie lokalizacji?

kisiel365
Posty: 136
Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:42

Re: Programowanie

Post autor: kisiel365 » pn cze 22, 2015 18:13

Z odkrytych map można szacować ok 6000.

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1384
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Programowanie

Post autor: Weq » wt cze 23, 2015 11:39

Szacunek grubo błędny, na szczęście na korzyść Otchłani ;)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

johnnyknoxville
Posty: 199
Rejestracja: czw mar 01, 2012 22:08

Re: Programowanie

Post autor: johnnyknoxville » wt cze 23, 2015 22:31

Na samym "poziomie terenu" (13) doliczyłem się na swojej mapie ponad 5500 odkrytych lokacji, a pewnie i tak zostało jeszcze coś do odkrycia. Do tego Labirynt za Dominion to kolejne 400 lokacji, Czerwona pustynia również ma podobną wielkość, nie wspominając o innych krainkach na pozostałych poziomach mapy...
Jest co zwiedzać :)

kisiel365
Posty: 136
Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:42

Re: Programowanie

Post autor: kisiel365 » wt cze 23, 2015 23:20

No dobra, mogłem niedoszacować. Mam dopiero 45 poziom.

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Re: Programowanie

Post autor: arrmer » śr cze 24, 2015 21:49

A napisanie Otchłańi zajęlo 16 lat dlatego, ze jest to bardzo duza gra i sporo czasu to zajelo czy raz Ci sie chcialo a raz nie?

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1384
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Programowanie

Post autor: Weq » czw cze 25, 2015 0:42

To drugie. Choć nie sprowadzałbym tego tylko do "chciało - nie chciało" :)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Re: Programowanie

Post autor: arrmer » czw cze 25, 2015 17:24

A Otchlan bedzie kiedys open-source?

ElegantAndrogyne
Posty: 131
Rejestracja: pt lut 04, 2011 16:45

Re: Programowanie

Post autor: ElegantAndrogyne » czw cze 25, 2015 18:54

Obawiam się, że nie... co ma więcej wad (dostępność jedynie na kilka platform/architektur, brak gwarancji obsługi przyszłego sprzętu, powolny rozwój - ograniczony czasem, energią i chęciami Weq'a, i długo żyjące bugi) niż zalet (niezależność i pełna swoboda twórcy).
Gdyby była, mielibyśmy teraz wersję co najmniej 3 :). Albo kilka forków... jak to się dzieje z projektami, gdzie różnice zdań prowadzą do tego, że ktoś skopiuje kod i zacznie na jego bazie tworzyć coś, co wyewoluuje w zupełnie innym kierunku.

Jestem za open source - ale Weq powinien zostać BDFL ("Benevolent Dictator for Life" - "dobroczynny dyktator po życia kres"), czyli osobą niepodzielnie rządzącą projektem, mającą we wszystkich sprawach ostatnie słowo, tak jak Linus Torvalds w przypadku jądra linuksowego, albo Guido van Rossum w przypadku Pythona. Tak połączymy wolność oprogramowania z suwerennością twórcy :).

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Re: Programowanie

Post autor: arrmer » czw cze 25, 2015 19:00

Masz racje...
Chodzi mi o to ze pisze gre tekstowa RPG w c++ (tylko zeby sprawdzic swoje umiejetnosci xd), gre podobna do Otchlani i teraz pytanie do Weqa - mistrza programowania. Zastanawia mnie czy przechodzenie z lokacji do lokacji mozna zrobic funkcjami? W sensie, ze if(wybor=="lewo") las()
A jak nie to jak inaczej mozna to zrobic prosciej, zeby gra nie miala 100 000 linijek, przy czym bylo by 100 lokacji

kisiel365
Posty: 136
Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:42

Re: Programowanie

Post autor: kisiel365 » czw cze 25, 2015 20:24

Jeżeli w dzisiejszych czasach zabierać się za pisanie takiej gry, to jedynie:
- nauczyć się dobrze zasad programomania zorientowanego-obiektowo
- nauczyć się wzorców projektowych i ich zastosowania
- nauczyć się tworzenia dobrych testów jednostkowych
- postawić infrastrukturę ciągłej integracji: hudson/jenkins, svn/git, testy automatyczne, budowanie wydań, sonar
- wybrać sensowny, mocno typowany język, który ma szereg przydatnych, darmowych bibliotek, tj. Java lub Python
- albo pójść o krok dalej i opanować programowanie funkcyjne i gdzie się da korzystać ze Scali lub wyrażeń Lambda

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1384
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Programowanie

Post autor: Weq » czw cze 25, 2015 21:11

Zamieniłbym "jedynie" na "można", ewentualnie "warto" (ale i tu bym dyskutował).
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.

@Armer
W O. lokacje mają wspołrzędne. Przejsćie east czy north to tylko zmiana aktualn ej współrzednej gracza. Następuje wydanie polekcenie "east", współrzędna x jest zwiększana o 1 i gra ładuje lokację z lpiku o współrzednych (nowe x, stare y). I tak w kółko.
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

arrmer
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2015 16:48

Re: Programowanie

Post autor: arrmer » pt cze 26, 2015 8:53

A jak w danej lokacji umieszczasz quest?

ODPOWIEDZ