Strzelanie bez amunicji..?

Rozmaite wątki i dyskusje, które nie pasują do innych działów. Powinny mieć cokolwiek wspólnego z Otchłanią... ;)

Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator

DeltaHunter
Posty: 17
Rejestracja: śr sty 08, 2020 19:17
Lokalizacja: Małopolska

Strzelanie bez amunicji..?

Post autor: DeltaHunter » sob sty 21, 2023 23:12

Dobry wieczór forumowicze i forumowiczki. Przychodzę tutaj z nowym postem, pierwszy raz od dawna. Gram obecnie jako Łowca, poziom 24, gdyż z przyczyn technicznych musiałam zmienić sprzęt i wszystkie save'y utraciłam. W sumie, po powrocie do gry po paru latach i tak trudno by mi się było odnaleźć.
Ale, nie lejąc wody aż nadto. Zauważyłam ciekawą rzecz. Otóż bez amunicji również mogę strzelać z kuszy. A damage jest pokaźny! Nie żeby mi to nie było na rękę... Ale nie byłabym sobą, gdybym nie spytała. Czy to błąd, czy celowe "ułatwienie" dla przekopanych broni dystansowych?

1. Jeśli strzelanie bez amunicji jest błędem i w o2 zostanie to zmienione, to chciałabym zaproponować pewne udogodnienie dla dystansowców. Zauważyłam, że wiele osób ma problem z zakupem amunicji, gdyż strasznie chłoną pieniądze. A jakby tak wytwarzać bełty czy strzały samodzielnie? Postać miałaby coś w stylu umiejętności typu "wytwarzanie strzał/wytwarzanie bełtów", musiałby znaleźć lub kupić taniej pewne materiały i mogłoby się to udać lub nie. Trochę jak przy miksturach. Może nie jest to całkowite odciążenie, ale zawsze coś.

2. Skoro jesteśmy zaś przy pomysłach, pozwolę sobie na może jeszcze parę. Może umiejętność zielarstwa? Wiele składników jest odzwierzęcych, ba, w teorii można by je pozyskać od mobów lub znaleźć gdziekolwiek. Skrzydło nietoperza, włos niedźwiedzia, woda bagienna... Chętnie zobaczyłabym tą umiejętność u kleryków lub u łowców.

3. Ktoś kiedyś wspomniał o pozyskiwaniu wody przez łowców. To byłoby również mega w porządku!

4. Zauważyłam, że ognisko... Nic nie daje. Regeneracja ta sama, moby przyciąga a nie odgania. A jakby tak w miejscu ogniska HP/MV szybciej się regenerowały? Lub dać możliwość upieczenia tego mięsiwa, by bardziej syciło lub uzdatnienia wody?

Przepraszam za tak rozległy post, ale cóż, bywa :wink:
Nie chciałam na każdą kwestię osobnego posta robić. Pozdrawiam!
Ona umrze, on-wszystkim jest pisany zgon.

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1477
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Strzelanie bez amunicji..?

Post autor: Weq » śr lut 01, 2023 18:21

Hello
  • Tak, strzelanie bez amunicji jest błędem. Odnośnie robienia bełtów - patrz niżej :P
  • Tak, jest umiejętność u łowców "oprawianie", jej rozwinięciem (być może i kleryków itp) mogło by być wydobywanie również składników. Patrz też niżej
  • Hmm, a skąd ta woda by miała być?
  • Wydaje mi się, że powinno. Na pewno w o2 daje. W ogóle lokacje będą dawać modyfikatory częściej; jak np luksusowe pokoje w karczmach dla szybszego odpoczynku, czy lokacje wypełnione trującym gazem itp.
Robienie bełtów / robienie eliksirów - czyli ogólnie pojęty "krafting":
Sprawa jest w zasadzie otwarta, ale widzę na razie z nią więcej problemów niż korzyści. Ponieważ nakłada nową warstwę / wymiar na skomplikowanie gry. I o ile samo jakieś drzewko kraftowania pewnie można by zrobić relatywnie łatwo, to wpływ na balans gry musiałby być uwzględniony. A i bez tego mam z tym problem. Tematu nie zamykam, ale też nie mam jeszcze go rozpracowanego. Na pierwszy rzut oku - widzę raczej problemy niż korzyści :P
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

ODPOWIEDZ