Cześć,
chciałem sobie poprawić komfort grania korzystając z istniejących klientów do gdy w MUDy. W tym celu chciałem sobie napisać proste proxy, które uruchomiłoby otchłań i czyhało na jakimś porcie. Ja bym się podłączył jakimś zMUDem a proxy załatwiłoby komunikację zMUD <-> otchłań poprzez standardowe wejście i wyjście. Niestety otchłań nic na stdout nie wyrzuca i cały misterny plan poszedł w piz..
Czy szanowny autor mógłby w wolnej chwili (chociaż po ostatnim boomie na Otchłań to może być trudne) mógłby dodać opcję, która by umożliwiała komunikację z otchłanią po sieci, ewentualnie inną opcję, żeby moje proxy działało? Równie dobrze exe mogłoby eksportować jakieś dwie funkcje API typu uruchom(), czytaj(), pisz(), dzięki czemu zamiast robić komunikację międzyprocesową można by napisać jeszcze prostszy wrapper korzystający z exe jak z dll co umożliwiałoby tworzenie własnych klientów gry.
EDIT:
tak sobie pomyślałem, że mając takie proxy nic nie stoi na przeszkodzie, żeby napisać prostego klienta gry na androida a samą grę hostować gdzieś w chmurze lub komputerze w sieci lokalnej.
Pozdrawiam i gratuluję dzieła
proxy
Re: proxy
Zrobiłem szybki test na Linuksie (ba raczej na tym systemie chciałbyś hostować aplikację).
Uruchomiłem grę
$ ./otchlan > test.txt
Otworzyłem plik test.txt przy pomocy lessa w mowym oknie
$ less test.txt
następnie w lessie nacisnąłem Shift+F aby automatycznie doczytywało zmiany w pliku
W pierwszym oknie wpisuję komendy, w drugim oknie widzę odpowiedź gry
Edycja: Niestety trochę się pospieszyłem. Uruchomienie gry i stworzenie postaci działa prawidłowo, jednak podczas rozmowy z Lotharem nie można odpowiedzieć. Przy próbie wczytania gry również występują problemy. Wydaje się że gra nie przyjmuje znaku końca linii.
Uruchomiłem grę
$ ./otchlan > test.txt
Otworzyłem plik test.txt przy pomocy lessa w mowym oknie
$ less test.txt
następnie w lessie nacisnąłem Shift+F aby automatycznie doczytywało zmiany w pliku
W pierwszym oknie wpisuję komendy, w drugim oknie widzę odpowiedź gry
Edycja: Niestety trochę się pospieszyłem. Uruchomienie gry i stworzenie postaci działa prawidłowo, jednak podczas rozmowy z Lotharem nie można odpowiedzieć. Przy próbie wczytania gry również występują problemy. Wydaje się że gra nie przyjmuje znaku końca linii.
Re: proxy
Mam uruchomioną Otchłań na debianie. Podłączam się po SSH i wykorzystując program Screen podłączam się do sesji, na której mam odpaloną Otchłań. Działa bez żadnych problemów. Na innej sesji mam odpalony serwer Minecrafta i nie ma żadnych konfliktów. Przełączanie się między sesjami jest banalnie proste.