Zbiorcze przedstawienie błędów

Błędy wszelkiego rodzaju znalezione w wersji 1.3 czyli aktualnie dostępnej wersji

Moderator: dEmoraliZator

Lanwook
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 18:57

Zbiorcze przedstawienie błędów

Post autor: Lanwook » śr kwie 29, 2015 20:39

Na wstępie witam wszystkich.

Trafiłem ostatnio na Otchłań przez znajomego. Pochłonęła na kilka nocy.

Obecnie robię sobie przerwę od gry(czas), więc chciałbym przedstawić wszystko co "zabolało" mnie w grze.
W końcu napis "tylko dla testerów" zobowiązuje. :wink:

Próbowałem przedstawić owe na Mantisie lecz miałem problem z linkiem aktywacyjnym.
Niestety nie robiłem screenów.

Wersja beta 1.3 v71

I. LITERÓWKI:

1) Sklep żywnościowy w Mantarze - "jdynie". Zamiast jEdynie.

2) Szeroka sala, bodajże kopalnia - "stoisz w niskiem, ale...". Zamiast niskieJ.

3) Rozmowa ze Spacerowiczką - "na pewno ci ją przyniósł" (sukienkę).

4) Droga skrajem zagajnika - "...który ciągnie się na zachód. Na zachód rozciąga się pole przenicy". Oba na zachód? Raczej zagajnik na Wschód. Mapa też tak wskazuje.

5)Jeden z "załomów" skalnych osłania od wschodu NIE zachodu. Jeśli dobrze pamiętam ten bliżej Traktu niedaleko Wioski Gnomów.

6) Antyczny strażnik w kopalni, przy portalu - "zachoroujesz". Zamiast zachorujesz.

7) Błędny opis dojścia do burmistrza: "burmistrza znajdziesz w ratuszu, to na ulicy Klifowej.(...) W dowolnej chwili odbij na zachód by dojść do ulicy Nadbrzeżnej." A nie Klifowej właśnie?

II. BŁĘDY DANYCH:

8a) Problem z dziennikiem - zapisuje się jednorazowo po wyjściu z gry, plik zapisX.log przechowuje stare dane, problem ze wczytaniem/aktualizacją. Było chyba wspomniane już gdzieś o tym.

8b) Podczas pierwszego odpalenia gry komenda "dziennik" prawidłowo wyświetlała "nie prowadzisz dziennika". Po wyłączeniu gry i późniejszej kontynuacji brak tego komunikatu. Linia przeskakuje.

9) Brak opcji "pomoc charyzma".

10) Brak opcji "pomoc dobądź".

11) Pojawia się napis "gad\texts3.gad" przy zapytaniach podróżnika i maga Lothara o jego samego. Czyli "zapytaj <mag> <mag>" i "zapytaj <podróżnik> <mag>.

12) Brak opcji "pomoc sprzedaj".

13) Po wpisaniu "wk". Liczby różnego rodzaju. Chyba że, to komenda do testów, to zwracam honor.

14) Można się przypadkowo zamknąć w sklepach, poprzez sen lub odpoczynek. Właściciel zostaje w środku a drzwi zamknięte do rana. Irytujące. Powinien każdy kupiec budzić jak strażnik.

15) Widać przeciwników zza przeszkód typu las, mur itp. Komenda "rozejrzyj". Szczególnie widać u łowcy przez "sokoli wzrok".

16) U Łowcy działa komenda "wyceń", mimo braku umiejętności.

17) Warto dodać osobną linię podczas budzenia nas przez strażnika aby uniknąć "ZzzKtoś...".


III. SUGESTIE:

18)Słabo rozwinięta komenda "zapytaj", przydałoby się np.:
18a) "zapytaj strażnik burmistrz"
18b) "zapytaj <osoba> Colonez"
18c) "zapytaj <osoba> Bergen". I ogólnie o wydarzenia w mieście.
18d) "zapytaj <osoba> <osoba>". Nieliczne udało mi się uzyskać. Szczególnie jeśli chodzi o płatnerza, aptekarza i inne kluczowe osoby.
18e) "zapytaj <osoba> <lokacja>" Ułatwiłoby początkującym, którzy nie rysują/korzystają z mapy.

19)Słabo rozwinięta komenda "obejrzyj". Za mało obiektów, a w przypadku braku informacji przydałby się komunikat typu: "nie zauważyłeś nic szczególnego".

20)Słabo rozwinięta komenda "powiedz". Np. "dziękuję" "przekleństwo". Plus reakcja otoczenia. Domyślam się, że dużo zmian by to wymusiło w mechanice.

21)Słabo rozwinięta komenda "przeszukaj". Szczególnie irytujące kiedy w opisie jest dany przedmiot, a wyświetla się komunikat po komendzie, że nie ma. Lokacje pod tym względem zbyt monotonne. Za mało, według mnie, grzebania w "śmieciach", "rupieciach" itp. Chociażby dla kilku groszy.

22)Brak opcji "pomoc <nazwa zadania>". Pomogłoby tym, którzy wracają do gry po jakimś czasie i nie pamiętają szczegółów zadania.

23)Brak informacji o ilości uzyskanego złota np. podczas pierwszych walk na arenie.

24) Rozwinięcie samouczka - brak zapoznania z komendami "napełnij", "pociągnij", wyjaśnienie, że "złoty solid"=100 monet. Chociaż z drugiej strony odkrywanie tego samemu daje dużą satysfakcję.

25) "Rzucanie kamykami w drzewo", "Podziwianie chmurek na nieboskłonie", podczas odpoczynku, w pomieszczeniu, kopalni - mocno rani klimat.

26) Pusty bukłak powinien być lżejszy niż pełny.

27) Skoro zdecydowałeś się (tak wyczytałem) zrezygnować z elementów biblijnych (krzyż na śmierci) to powinno się je usunąć z opisu cmentarza, kaplicy i świętego obrazka.

28) Szablonowe odzywki np. "Witam". Burzy klimat np. przy Strażniku Teleportu w kopalni.

29) Rozwinięcie opisów aby jak najrzadziej się powtarzały. Dużo roboty byłoby, ale zmniejszy monotonię. Albo najlepiej np. komenda "obejrzyj <nazwa lokacji>" dodawałaby dodatkowy opis.

30) Średnio zbilansowane postacie - lecz za mało grałem aby rzetelnie ocenić. Razi przy zadaniach na czas np. z Victorią, zombiaki są nieproporcjonalnie silne do czasu otrzymania zadania (poziom).

31) [?SPOILER?] Liczę, że będzie można uruchomić ten wózek w kopalni z "Bocznicy" do "Końca chodnika" aby rozwalić ścianę. Układ szyn zachęca do tego. :twisted:


Ogólnie: Gra jest bardzo dobra i z pewnością do niej jeszcze powrócę. Największą wadę widzę w schematyczności i musie "koksowania" bohatera. Rozwój powinien, moim zdaniem, przychodzić odczuwalnie wraz z rozwojem fabuły lub zadań pobocznych, bez "zastojów" przez zbyt słabą postać jaką miałem. Klimat na początku pozytywnie powala, później, przez powyższe, traci na wartości. Brak ciągłego napięcia, "i co dalej?". Być może za mało początkowych, łatwych i średnich misji pobocznych. Biuro Tajemnic ratuje sytuację. Liczę też, że później fabularnie jest tylko lepiej. :D

Dograłem do 10 poziomu doświadczenia. Możliwe, że część uwag zdezaktualizowałaby się podczas rozwoju gry.

Ciąg dalszy być może nastąpi.

Pozdrawiam.

EDIT: Szkoda, że brak odzewu jakiegokolwiek. Weq - jeśli chcesz zdobywać nowych fanów, to polecam znaleźć pomocnika w pisaniu.

ODPOWIEDZ