Błędne nazwy lokacji

Błędy ze wszystkich wersji i nie tylko, zarówno techniczne jak i koncepcyjne.

Moderator: dEmoraliZator

niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Na górnym piętrze miejskiej strażnicy w Montarze znajdują się dwie lokacje które pomimo tego, że mają wyjścia tylko na wschód/zachód oraz w opisie są określone jako korytarz to mają nazwę lokacji "schody"

W Montarze pomiędzy południowo zachodnim oraz południowo wschodnim rogiem placu portowego znajduje się lokacja nazwana "róg placu portowego" (przypuszczam, że powinno być "plac portowy"). Prawdopodobnie jest to błąd, no chyba że plac jest pięciokątny.

Pod koniec samouczka lothar mówi, że karczma pod klonem jest po drugiej stronie świątyni. Karczma pod klonem nie znajduje się po drugiej stronie świątyni.
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Będę tu w komentarzach dopisywał inne niedoróbki na które się napotykam
Nie ma sensu dla nich wszystkich robić osobnych postów a boję się że jak ich nie zapiszę to szybko zapomnę
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Konfundujący opis w podziemnym korytarzu pod kaplicą na cmentarzu w Montarze:

Korytarz
Wyjścia: south
Stoisz w ciemnym ponurym korytarzu o wilgotnej posadzce i ścianach.
Gdzieś w dali słyszysz pisk szczurów niosący się echem po całym lochu.
Korytarz ten prowadzi w głąb krypty. Odnosisz wrażenie, że jedna płyta
podłogowa dziwnie wystaje ponad resztę posadzki.

W tym pomieszczeniu znajduje się ukryte wejście na górę. Zakładam, że wzmianka o płycie ma na to nakierować. Sądziłem, że za poluzowaną płytą skrywa się otwór. Tylko, że jak przejście przez podłogę ma prowadzić do pomieszczenia powyżej? ja jak głupi stałem przez 5 minut klikając "d".
Proponowałbym to zmienić na coś co może sygnalizować przejście we własciwym kierunku. Np: "Odnosisz wrazenie, że kilka cegieł na wschodniej ścianie dziwnie wystaje, tworząc naprzemienny rząd sięgający sklepienia"
yasson
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 17, 2023 11:08

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: yasson »

To ostatnie to nie błąd. Tam się chyba wpada przez dziurę w kaplicy pod cmentarzem w Mantarze. A płyta to pamiątka. Kiedyś było tam zejście do Piekła, ale tej krainy od dawna już nie ma w Otchłani. A co do Karczmy pod Klonem - mniej więcej jest za Świątynią. ;) W tym samym fyrtlu. ;)
Rycerz przewraca się z wyrazem zaskoczenia na mordzie!
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

zainteresowałeś mnie
możesz cos więcej powiedzieć o tym piekle?
czemu je usunięto?
Jakiej było wielkości?
yasson
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 17, 2023 11:08

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: yasson »

Nie pamiętam już niestety. To było lata temu. :D Jak pogrzebiesz w plikach gry (w katalogu z lokacjami), to zorientujesz się mniej-więcej, jakiej było wielkości. Można też pewnie pograć w jakąś starożytną wersję Otchłani, ale to już zabawa dla naprawdę dociekliwych lub sentymentalistów. :P
Rycerz przewraca się z wyrazem zaskoczenia na mordzie!
Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: Weq »

niszownik pisze: pn lis 20, 2023 23:38 zainteresowałeś mnie
możesz cos więcej powiedzieć o tym piekle?
czemu je usunięto?
Jakiej było wielkości?
Jakieś 50-70 lokacji. Expowisko na - o ile dobrze pamiętam 70 poziom.
Usunięto, bo w tym, miejscu było zupełnie od czapy.
Bazowe założenie było takie, że były dwie krainy "piekło" i "niebo" i respawn następował w danej w zależności od charakteru. Ale w którymś momencie zmieniłem respawnownia założenie i krainy zostały cofnięte.
Niebo już nie wróci, piekło zostało przeniesione na bardziej odpowiedni (późniejszy) fragment gry.
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Grota
Wyjścia: north
Pełna kamieni grota ma paręnaście metrów szerokości, a gdzieś z górnych
szczelin zawiewa świeże powietrze. Na środku groty widzisz niewielkie jeziorko
do którego skapuje woda - odgłos kropli niesie się echem wśród skał...

Grota w podziemiach hexenlore. Nie da się w niej napić ani napełnić bukłaka pomimo tego, że jedyną cechą tego pomieszczenia scharakteryzowaną w opisie jest posiadanie jeziorka. Gdyby to jeszcze był jakiś leśny staw... ale, że czystej podziemnej mineralnej nie mogę se łyknąć.
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Magazyn
Wyjścia: west
W tym magazynie wszyscy targowi handlarze przechowują niezbędne im pudla,
skrzynie, beczki, liny, worki i inne pojemniki. Do tego stoją tu też
wagi, chochle, szpikulce, noże i wiaderka. Mała studzienka daje dostęp do
wody.

mała studzienka jednak nie daje dostępu do wody :(. Wioska goblinów na południe od hexenlore
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Kiedy próbuję sprzedaj grabie w sklepie z narzędziami w hexenlore pojawia się komunikat "nikt tu niczym nie handluje"
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Wejscie na górny pokład na morskiej pannie znajduje się na innej burcie w Hexenlore niż w Mantarze
Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: Weq »

niszownik pisze: pt lis 24, 2023 10:50 Wejście na górny pokład na morskiej pannie znajduje się na innej burcie w Hexenlore niż w Mantarze
Z jednej strony, to na statki da się wejść z obu stron. Z drugiej strony, statek w obu miastach przybija inną burtą.
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Ja nie mówię o wejsciu na sam statek. W tylnej części statku przed kabiną oficera znajduje się wejscie w górę na górny pokład a przez to na mostek. W hexenlore jest ono przy burcie lewej a w Mantarze przy burcie prawej. Wiem, że statek przybija inną burtą. Gdyby przybijał tą samą to w obu wersjach byłoby wejscie po stronie północnej i byłoby dobrze. Ale, że przybija inną to w hexenlore powinno być na południu bo inaczej statek staje się lustrzanym odbiciem samego siebie.
Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: Weq »

niszownik pisze: pt lis 24, 2023 13:06 Ja nie mówię o wejsciu na sam statek. W tylnej części statku przed kabiną oficera znajduje się wejscie w górę na górny pokład a przez to na mostek. W hexenlore jest ono przy burcie lewej a w Mantarze przy burcie prawej. Wiem, że statek przybija inną burtą. Gdyby przybijał tą samą to w obu wersjach byłoby wejscie po stronie północnej i byłoby dobrze. Ale, że przybija inną to w hexenlore powinno być na południu bo inaczej statek staje się lustrzanym odbiciem samego siebie.
Dobra, kumam - dzięki za info :)
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
niszownik
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 18, 2023 18:52

Re: Błędne nazwy lokacji

Post autor: niszownik »

Spałem w gildii złodziei.
Gdy się obudziłem okazało się, że nic mi nie skradziono
ODPOWIEDZ