Interakcja z lokacją

Jeśli masz pomysł na krainę, postać, umiejętność, daj znać o swoim pomyśle, może ktoś go twórczo rozwienie.

Moderator: dEmoraliZator

Brutha

Interakcja z lokacją

Post autor: Brutha » pn cze 05, 2017 19:20

Komendy przekręć, pociągnij itp. są bardzo fajne i bardzo lubię kiedy coś akurat uda mi się poruszyć, ale trudno zobaczyć czy coś można z czymś zrobić. Mam więc kilka propozycji :D :

-Gdy próbuje się coś w jakikolwiek sposób poruszyć to albo pisze że "nie ma tu czegoś takiego" (gdy nie da się tym poruszyć), albo że "[przedmiot] ani drgnie" (gdy użyło się nie tej komendy np. obróć zamiast przekręć). Oczywiście przy udanej próbie wszystko jest jak zwykle.

-Komenda "interakcja [przedmiot]" która jest połączeniem wszystkich tych komend i nie trzeba pisać ich po kolei aż do skutku, a opisy po tej interakcji nie muszą być inne niż są teraz.

-Możliwość spojrzenia na przedmioty, które można poruszyć. Opis nie byłby konieczny wystarczyłoby tylko: "<...>spo [przedmiot]
Widzisz, że [przedmiot] można [komenda do interakcji]"

-Rzeczy w lokacji, z którymi da się coś zrobić mogłyby być zaznaczone na jakiś kolor, ale wtedy odnajdywanie takich mechanizmów nie byłoby tak satysfakcjonujące i zbyt oczywiste :? .

Jeszcze można by dodać kilka z tych rzeczy naraz np. 1 i 3 albo 4 i 2 itp.

Fajnie by było zobaczyć te komendy w grze :D , myślę że na pewno każdemu by to pomogło.

Tak w ogóle to jak chcę zaproponować kilka rzeczy to lepiej napisać wszystkie w jednym temacie czy zrobić ich kilka?

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Interakcja z lokacją

Post autor: Weq » wt cze 13, 2017 22:15

Brutha pisze:-Możliwość spojrzenia na przedmioty, które można poruszyć. Opis nie byłby konieczny wystarczyłoby tylko: "<...>spo [przedmiot]
Widzisz, że [przedmiot] można [komenda do interakcji]"
Z tych propozycji ta ewentualnie byłaby do rozważenia...
Poza tym niektóre obiekty w lokacji mają opsiy... ale to rzadki ptak.
Brutha pisze: Tak w ogóle to jak chcę zaproponować kilka rzeczy to lepiej napisać wszystkie w jednym temacie czy zrobić ich kilka?
A wal w jednym, będzie mi wygodniej :)

Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Brutha

Re: Interakcja z lokacją

Post autor: Brutha » ndz cze 18, 2017 11:06

Sorry, że tak późno, ale trudno. Oto moje pomysły:

1.Konie i Walka
[Zamieściłem to w temacie "konie w otchłani"]; zwróć uwagę na ulepszenie systemu walki, tak aby losowało się w kogo uderzasz (oczywiście można trafić tylko przeciwnika, a nie sojusznika, lub moba który nie walczy :) ).

2.Trochę Realizmu
Gdy nastaje noc, drzwi do sklepów się zamykają, ale sprzedawcy zostają w środku i nawet mogą zamknąć tam gracza. Według mnie warto by było dodać coś z tych rzeczy (oczywiście można też kilka na raz):

a)Sprzedawcy wychodzą ze sklepów na noc i dopiero wtedy je zamykają, potem "znikają w tłumie".

b)Gdy nastaje noc sprzedawca mówi coś w stylu "już zamykam, idź już stąd" gracz zostaje wyrzucony na ulicę, a drzwi się zamykają.

c)Po wyjściu sklepikarze idą do swoich domów i te też zamykają (można też dodać napady na mieszkania, jednak te, jeśli ktoś to zauważy, psują opinię i wzywają strażników).

3.Pogoda w Otchłani

a)Deszcz: ogranicza widoczność (komenda "rozejrzyj") gracza o dwie lokacje.

b)Grad: ogranicza widoczność o trzy lokacje.

c)Śnieg: komenda "rozejrzyj" nie daje żadnego wyniku, nie widać przedmiotów w lokacji.

d)Mgła: komenda "rozejrzyj" nie daje żadnego wyniku.

Występowanie tej pogody zależy też od pory roku.

Byłoby jednak problematyczne zaznaczenie wszystkich lokacji, w których te zjawiska pogodowe nie występują.

4.Ulepszenie Komendy "Rozejrzyj"
Po użyciu tej komendy pod tym co wyświetla się teraz (moby i z "sokolim wzrokiem", przedmioty), mogłyby też wyświetlać się nazwy lokacji wokół gracza na podobnej zasadzie co teraz moby.

5. Wyłączanie Wyjść
Przy każdej lokacji wyświetla się jej nazwa, wyjścia i opis. Można by dodać komendę (np. /exitus :wink: ), która włączałaby/wyłączałaby te wyjścia. Nie utrudniałoby to gry, a nawet dla niektórych byłoby to wygodniejsze bo z opisów (chyba) zawszę można je wywnioskować.

Dobra, na razie to wszystko, ale jeszcze pewnie coś dodam :D .
Ostatnio zmieniony pn cze 19, 2017 19:42 przez Brutha, łącznie zmieniany 1 raz.

Brutha

Re: Interakcja z lokacją

Post autor: Brutha » pn cze 19, 2017 19:37

6. Czerwona Pustynia
W Czerwonej Pustyni gdy odchodzi się na jakąś odległość pojawia się komunikat, że "nie odnaleziono lokacji" (pewnie wyświetla się też gdzie indziej) nie mógłbyś tego poprawić na komunikat np. "nie warto dalej iść", albo po prostu zrobić, że tam dalej nie da się iść?

Aha, Weg na kiedy przewidujesz powstanie następnej wersji otchłani? Mam nadzieję, że dodasz jak najwięcej "ulepszeń" (szczególnie tych moich 8) )do gry i poprawisz niektóre błędy, jeśli jakieś jeszcze są :D (oprócz tego, o którym wspomniałem powyżej)!

Awatar użytkownika
Weq
Posty: 1497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 18:54

Re: Interakcja z lokacją

Post autor: Weq » pn cze 19, 2017 23:56

1. Odpiszę w tamtym wątku
2. Opcja a) + b) wydaje się do wykonania
3. Pogoda była daaawno temu. Problemem jest nie tyle znakowanie lokacji, co dodanie ich opisów "zasypane śniegiem" "lejący się deszcze" etc.
4. To jest faktycznie ciekawa opcja. Nie wiem na ile by mogła zdradzać co jest obok wbrew intencji autora... ale do poważnego rozważenia.
5. Masz na myśli niepokazywanie wiersza "Wyjścia: east..." ?
6. To jest oczywiście błąd w grze. Do poprawki.

Kolejna wersja... szczerze nie planowałem. Przynajmniej nie 1.3++
Na razie się skupiam na czymś innym ;)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.

Brutha

Re: Interakcja z lokacją

Post autor: Brutha » wt cze 20, 2017 10:52

Weg pisze:3. Pogoda była daaawno temu. Problemem jest nie tyle znakowanie lokacji, co dodanie ich opisów "zasypane śniegiem" "lejący się deszcze" etc.
Pod opisem lokacji byłby czerwony napis w stylu "wszystko jest zasypane śniegiem", "pada ulewny deszcz", "w powietrzu wisi mgła" itp.
Weq pisze:5. Masz na myśli niepokazywanie wiersza "Wyjścia: east..." ?
Tak właśnie o to mi chodzi komenda by to włączała/wyłączała.

Jeszcze przy okazji mam kolejny pomysł:

7. Strzelanie
Nadal można by walczyć za pomocą broni strzeleckiej tak jak jest teraz, ale można dodać komendę "strzel". Można by w ten sposób trafić moba w innej lokacji (oddalonej o 1, lub 2) odebrałoby mu to oczywiście hp, a on mógłby wtedy zrobić dwie rzeczy; uciec, lub podejść i zaatakować gracza. Wyglądałoby to tak:
"<...>strzel [kierunek] [mob]
trafiłeś/nie trafiłeś [mob]"

Versinus
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 09, 2019 21:28

Re: Interakcja z lokacją

Post autor: Versinus » sob lis 09, 2019 22:04

W 1.3.v76 błąd 6 nadal występuje, przynajmniej na windowsie, na linuxie nie sprawdzałem. Ponadto w przypadku portalu jedyne co się dzieje to pojawia się o 12 komunikat "portal gaśnie" - nie można z niego nigdy skorzystać.

ODPOWIEDZ